Навигација

Опис предмета

2129026 - Мађарски језик 6

Спецификација предмета
НазивМађарски језик 6
Акроним2129026
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаПоложени испити из предмета Мађарски језик 1-4, одслушан предмет Мађарски језик 5Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање са природом, структуром и основним ,карактеристикама мађарске независно сложене реченице.
    Исходи учења (стечена знања)Студенти ће упознати структуру и природу независно сложених реченица у мађарском језику, као и њихову повезаност са одређеним комуникацијским потребама, чиме ће стећи компетенцију да их адекватно примењују, рашчлане и анализирају.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставе1. Структура сложених реченица, 2. Зависне реченице, 3. Начин употребе зависних реченица 4. Независне реченице, 5. Начин употребе независних реченица, 6. Саставне реченице, 7. Саставне реченице са сложеним везницима, 8. Супротне реченице, 9. Искључно супротне реченице, 10. Ограничено супротне реченице, 11. Искључно раставне реченице, 12. Допусно раставне реченице, 13. Закључне реченице, 14. Објашњавајуће реченице, 15. Реченице за објашњење и исправку
    Садржај практичне наставе1. Проучавање структуре сложених реченица, 2. Препознавање зависних реченица, 3. Анализа зависних реченица. 4. Анализа последичних, поредбених и допусних р., 5. Проучавање начина употребе независних реченица, 6. Анализа саставних реченица, 7. Анализа саставних реченица са сложеним везницима, 8. Анализа супротних реченица, 9. Анализа искључно супротних реченица, 10. Анализа ограничено супротних реченица, 11. Анализа искључно раставних реченица,12. Анализа допусно раставних реченица, 13. Анализа закључних реченица, 14. Анализа објашњавајућих реченица, 15. Анлиза реченица за објашњење и исправку
    Литература
    1. Kugler N. 2000. Mondattan. In: Keszler B. (уред.) . Magyar grammatika. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 367‒551.
    2. Haader L 2000. Az alárendelő összetett mondatok. In: Keszler B. (уред.). Magyar grammatika. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 472-530.
    3. Balogh J. 2000. A mellérendelő összetett mondatok. In: Keszler B. (уред.). Мagyar grammatika. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 531-540.
    4. Rácz E.—Szemere Gy. 2001. Mondattani elemzések, Tankönyvkiadó, Budapest.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    11
    Методе извођења наставеПредавања и вежбе: излагање научних чињеница, предочавање одговарајућих примера из стандардног језика, дискусија о теоријским питањима и о могућностима примене, практичан рад у виду анализе и синтезе
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит70
    Практична настава20Усмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари