Навигација

Опис предмета

2129042 - Мађарска књижевност 2

Спецификација предмета
НазивМађарска књижевност 2
Акроним2129042
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Грчки језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаУписан модул Мађарски језик, књижевност, култура. Студент је одслушао предмет Мађарска књижевност 1.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање са барокним погледом на свет и главним ауторима и делима мађарске барокне књижевности.
    Исходи учења (стечена знања)Студент ће упознати правце књижевности са краја XVII и током целог XVIII века. Упознаће поред књижевног барока и друге облике барокне уметности, са нагласком на музику и градитељство. Упознаће и контакте мађарског барока са европским бароком, а стећи ће увид у почетке рационализма у мађарској култури после барока, рококоа, сентиментализма и бидермајера.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставе1. Поглед на свет барока, 2. Барокни еп, 3. Барокна лирика, 4. Барок у односу на ренесансу и средњи век, 5. Барокна протестантска култура, 6. Барокна католичка култура, 7. Мађарска барокна књижевност, 8. Пазмањ Петер, 9. Зрињи и Тасо, 10. Опсада Сигета Миклоша Зрињија, 11. Прве мађарске песникиње: Ката Сидониа Петреци, 12. Ђенђеши Иштван, 13. Рококо: Келемен Микеш, 14. 1772: крај старе мађарске књижевности и културе, 15. Почетак просветитељства у Мађарској.
    Садржај практичне наставе1. Књижевност барока: репрезентативни текстови, 2. Развој ердељске прозе. Јанош Апапцаи Чере: Мађарска енциклопедија, 3. Миклош Мистотфалуши Киш, 4. Миклош Бетлен: Мемоари, 5. Књижевност XVIII века. Ференц Ракоци II,6. Рукописна поезија XVIII века, 7. Песме куруца с почетка XVIII века, 8. Петер Пазмањ: проповеди, 9. Молнар Сенци Алберт, 10. Никола Зрињски: Опсада Сигета, 11. Иштван Ђенђеши, 12. Келемен Микеш. Писмо као књижевна врста. Писма из Турске, 13. Касни барок и рококо: Ференц Фалуди. Ласло Амаде, 14. Почеци књижевности просветитељства. Ђерђ Бешењеи, 15. Рекапитулација
    Литература
    1. Бан, И, Барта, Ј. и Цине, М. (1976) Историја мађарске књижевности, Нови Сад: Матица српска, Форум.
    2. Чолаковић, Е., прев., (1978) Златна књига мађарске поезије, Загреб: Накладни завод Матице хрватске
    3. Gintli, T. еt al. (2010) Magyar Irodalom, Budapest: Akadémia Kiadó.
    4. Бабић, С. (2009) Мађарска цивилизација. Увод у хингарологију, Сента: VMMI, Завод за културу војвођанских Мађара.
    5. Klaniczay, T., ur., (1964) A Magyar Irodalom Története, I., II. kötet, Budapest: Akadémiai Kiadó.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеКњижевно-историјска метода. Предавања, дискусије. Студент активно учествује у настави.На предавањима ће се водити разговори о барокним и рококо облицима, језику и садржајима културе и књижевности. На часовима вежбања студенти ће се упознати са најважнијим текстуалним документима с краја XVII i XVIII века. Уз помоћ ће се одломци књижевних текстова преводити.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит70
    Практична наставаУсмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми30
    Семинари