Навигација

Опис предмета

2129043 - Мађарска књижевност 3

Спецификација предмета
НазивМађарска књижевност 3
Акроним2129043
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Мађарски језик, књижевност, култура
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаУписан модул Мађарски језик, књижевност, култура. Студент је одслушао предмет Мађарска књижевност 2.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање са репрезентативним ауторима, њиховим опусима и ремек-делима краја 18. и почетка 19. века.
    Исходи учења (стечена знања)Студенти ће упознати правце и периоде мађарске књижевности и књижевне културе у 18. и у првој половини 19. века. Упознаће најзначајније представнике класицизма и сентиментализма.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставе1. Рани романтизам, 2. Михаљ Витез Чоконаи, 3. Данијел Бержењи, 4. Двојезични писац: Михајло Витковић-Михаљ Виткович, 5. Јожеф Карман: Фаникина оставштина и превод на српски, 6. Секачев избор и превод из Вукове "Пјеснарице", 7. Драма "Банк Бан" Јожефа Катоне, 8. Позоришни покрет, 9. Почеци мађарске књижевне критике, 10. Оснивање првих књижевних часописа, 11. Заснивање историје књижевности као науке: Ференц Толди, 12. Ференц Келчеи, 13. Први мађарски хегелијанац Јанош Ердељи, 14. Почеци мађарског романа: Миклош Јошика, 15. Књижевност пред буну 1848. године
    Садржај практичне наставе1. Ф. Казинци: Дневник мога заточеништва, 2. Михаљ Чоконаи Витез: песме, 3. Данијел Бержењи: песме, 4. Михајло Витковић: песме, 5. Михаљ Виткович; Трактат о српском језику и култури, 6. Јожеф Карман: Фаникина оставштина, 7. Михајло Витковић: Спомен Милице, 8. Иштван Сели: Јожеф Секач и његово дело, 9. Традиција и народњаштво: Шандор Кишфалуди, 10. Јожеф Катона: Банк Бан, 11. Иштван Шетер: Југословенски и мађарски романтизам, 12. Ференц Келчеи: песме, 13. Михаљ Верешмарти: песме, 14. Михаљ Верешмарти: песме
    Литература
    1. Бан, И, Барта, Ј. и Цине, М. (1976) Историја мађарске књижевности, Нови Сад: Матица српска, Форум.
    2. Чолаковић, Е., прев., (1978) Златна књига мађарске поезије, Загреб: Накладни завод Матице хрватске
    3. Pándi, P., ur., (1965) A Magyar irodalom története, III. kötet, Budapest: Akadémiai Kiadó.
    4. Gintli, Т. еt al. (2010) Magyar irodalom, Budapest: Akadémia Kiadó.
    5. Nemeskürty, I. (1993) A magyar irodalom története 1000 – 1945, Budapest: Akadémiai Kiadó.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеКњижевно-историјска метода. Предавања, дискусије. Студент активно учествује у настави.На предавањима ће се водити разговори о просветитељским и класицистичким облицима, o језику и садржајима културе и књижевности сентиментализма. На часовима вежбања студенти ће се упознати са најважнијим делима мађарских песника и писаца тог периода.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит70
    Практична наставаУсмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми30
    Семинари