Навигација

Опис предмета

2129048 - Тумачење модерне мађарске прозе 2

Спецификација предмета
НазивТумачење модерне мађарске прозе 2
Акроним2129048
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Мађарски језик, књижевност, култура
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаУписан модул Мађарски језик, књижевност, култура и одслушани предмети Мађарска књижевност 1-4 и Савремени мађарски језик Г1-4Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање са прозним иновацијама у периоду после Другог светског рата, као и са прозним заокретом крајем седамдесетих и почетком осамдесетих година. Осврт на постмодернистичку прозу и данашње стање и тенденције у савременој мађарској прози.
    Исходи учења (стечена знања)Студенти ће стећи способност продубљеног тумачења и критичког промишљања позномодернистичке и постмодернистичке прозе друге половине двадесетог и првих деценија двадесет првог века. Научиће да ова дела сагледавају у компаративном контексту.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеНове тенденције у послератној мађарској прози. Проблем наративизације сећања: Геза Отлик. Црнохуморна проза преживљеника - нови жанр: једноминутне новеле Иштвана Еркења. Шта све данашња мађарска проза дугује Миклошу Месељу? Мађарска књижевност (пост)холокауста: Имре Кертес. Апартни гласови: Петер Хајноци, Шандор Тар. Прозни заокрет: Петер Надаш, Петер Естерхази, Ласло Краснахоркаи. Пограничне дистопије Адама Бодора. Савремени прозаисти и повратак причи: Ласло Дарваши, Жужа Раковски. Осврт на књижевну периодику и најважније мађарске онлајн књижевне портале.
    Садржај практичне наставеНа часовима практичне наставе (вежби/семинара), осим продубљивања вештине тумачења прозе у садржинско-мотивском, естетском, интертекстуалном и филозофском смислу, посебна пажња биће посвећена тумачењу прозног опуса једног одабраног великана (Иштвана Еркења, Петера Естерхазија или Ласла Краснахоркаија).
    Литература
    1. Kálmán C., Gy. (2002), Mű- és valódi élvezetek. Pécs.
    2. Gintli, T. (2010), Magyar irodalom (Мађарска књижевност). Budapest.
    3. Grendel, L. (2019), A modern magyar irodalom története. Budapest-Bratislava.
    4. Чудић, М. (2016), Четири огледа о Ласлу Краснахоркаију. Београд.
    5. Szabó, G. (2018), Történeteink vége. Emlékezés a kortárs magyar irodalomban. Miskolc.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеПредавања: фронтални облик наставе, монолошка и дијалошка метода, ppt презентације и настава ex cathedra, уз дискусију. Вежбе: на часовима вежби инсистира се на дијалогу, дискусији и аргументованој расправи.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит30
    Практична настава10Усмени испит30
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари20