Предмет: Шпански језик – завршни
Статус предмета:
ИП
Година студија:
II-IV
Шифра предмета:
29080, 39080, 49080 (2, 3. или 4. година студија)
Број часова седмично:
4
Број ЕСПБ бодова:
6
Коодринаторка предмета:
др Анђелка Пејовић, ванредна професорка
Кабинет:
116


Циљ:
Развијање свих аспеката комуникативне компетенције (у свим доменима употребе језика: лични, јавни, образовни и професионални) у шпанском језику, уз паралелено развијање свих језичких вештина (разумевање говора, говор, читање и писање); развијање граматичке и лексичке компетенције – ниво Б1 Европског заједничког референтног оквира (Council of Europe. 2001. Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment. Cambridge: Cambridge University Press).


Исходи (компетенције):
Студент разуме разговетан говор на познате теме; разуме описане догађаје, осећања и жеље у личним писмима; спонтано учествује у разговору о свакодневним и темама од личног интереса; описује лично искуство и догађаје, снове, амбиције; изражава лично мишљење и планове; уме да исприча неки догађај или причу, преприча књигу или филм; пише саставе о блиским темама и ономе што га интересује.


Опис предмета:
Наставне јединице обухватају различите културне, лексичке и граматичке садржаје, а спроводе се кроз разноврсне комуникативне функције.


Funciones comunicativas; contenidos culturales; contenidos léxicos

  • Disculparse. Expresar decepción o desilusión. Hacer cumplidos. Expresar sorpresa y obligación.
  • Acontecimientos sociales: la boda. Los cumplidos. La interacción en Espana.
  • Descripción de hábitos. Descripción de personas, animales y objetos en pasado.
  • La casa: el trabajo doméstico. La escuela. Etapas históricas. Inventos y descubrimientos.
  • El lenguaje político. Las noticias, la prensa, los cuentos. La publicidad. La ciudad.
  • Hacer conjeturas. Justificaciones. Hacer predicciones.
  • Dar consejos y sugerencias. Expresar cortesía. El consultorio, la farmacia.
  • Pedir permiso. Dar órdenes e instrucciones. Invitar.
  • Las tareas domésticas. La vida familiar. Aprender un idioma.
  • Expresar cortesía. Dar instrucciones y consejos para desenvolverse en otros países. Léxico relacionado con las relaciones sociales.
  • Expresar y provocar curiosidad. Experiencias personales: suenos y pesadillas.
  • Convencer, atraer la atención. Mostrar desacuerdo. En el gimnasio. Léxico del cuerpo.
  • Expresar deseos. Animar a alguien. Los estudios.
  • Expresar probabilidad en presente, pasado y futuro. Lamentarse. Expresar preocupación y tranquilizar. La educación.
  • Expresar probabilidad. Léxico relacionado con la literatura y el cine.
  • Valorar y opinar. Organizar las palabras, argumentar. Verbos y fórmulas de opinión. La ecología.
  • Describir y definir. Pedir información. Léxico de descripción. La moda.
  • Fijar momentos en el tiempo. Léxico relacionado con las etapas de la vida.
  • Manías y costumbres. Mensaje, telegrama, carta, correo electrónico.
  • Expresar consecuencia y finalidad. Presentar una reclamación por escrito. Salud y estética.
  • Expresar deseo, extraneza, gratitud, ofrecer ayuda. Las compras.

Contenidos gramaticales
  • Comparativos y superlativos;
  • Adjetivos y pronombres indefinidos;
  • Pronombres personales;
  • Tiempos del modo indicativo;
  • Imperativo (afirmativo y negativo); imperativo + pronombres; imperativos fosilizados;
  • Usos del subjuntivo (presente y pretérito perfecto de subjuntivo); expresión de probabilidad; expresión de opinión; oraciones de relativo; oraciones temporales; oraciones finales; expresión de sentimientos; valoración;
  • Marcadores temporales; adverbios y expresiones de frecuencia; marcadores de probabilidad; conjunciones causales; conectores de la argumentación;
  • Oraciones condicionales;
  • Estilo indirecto (información).


Metodologija i oblici nastave
: komunikativna nastava kroz rad u parovima, grupni rad, diskusije, itd., čime se podstiču interakcija, komunikacija i interkulturalnost.


Bibliografija
:

  • Equipo Prisma, Prisma continúa: Método de español para extranjeros: nivel A2. Prisma del alumno, Madrid, Edinumen, 2004 (Unidades 7-12)
  • Equipo Prisma, Prisma progresa: Método de español para extranjeros: nivel B1. Prisma del alumno, Madrid, Edinumen, 2004
  • Španski jezik – završni (skripta)


Preporučuje se i upotreba sledećih gramatika i rečnika:


Gramatike

  • Alonso Raya, Rosario et al., Gramática básica del estudiante de español, Madrid, Difusión, 2006
  • Aragonés, Luis & Palencia, Ramón, Gramática de uso del español. Teoría y práctica (A1-B2), Madrid, SM, 2006
  • Moreno, Concha et al., Español lengua extranjera en gramática, nivel medio B1, Madrid, Anaya, 2007


Речници

Препоручује се употреба једнојезичних речника шпанског језика (нпр. CLAVE i El pequeno Larousse ilustrado), двојезичних речника у издањима као што су Oxford, Collins, Duden, Larousse, речника синонима и антонима, као и фразеолошких речника шпанског језика.


Начин оцењивања:


Предиспитне обавезе (30%)
:

  • 1 састав по семестру (укупно 2): 20% од укупне оцене;
  • тест (у трајању од 30 минута): 10% од укупне оцене.

Завршни испит (70%)
:
  • писмени део испита у трајању од 60 минута (граматички и лексички садржаји): 40% од укупне оцене;
  • усмени део испита (разговор на познате теме, на основу слика и текстова): 30% од укупне оцене.


Укупно: 100%


Бодовна скала
:

Оцена

Значење оцене

Број поена

10

Одличан – изузетан

91-100

9

Одличан

81-90

8

Врло добар

71-80

7

Добар

61-70

6

Довољан

51-60

(5)

Није положио

до 50

ВАЖНО:
Похађање наставе је обавезно. Студент мора да испуни предиспитне обавезе како би стекао услов за излазак за завршни испит. Студент је остварио преиспитне обавезе уколико је полагао тест и урадио барем 1 од 2 састава. На сваком од сегмената неопходно је остварити поене. Уколико је број поена на неком од сегмената (од најмање два – тест и барем 1 од 2 састава) нула (0), студент није испунио предиспитне обавезе и нема право полагања завршног испита. Тест и састави раде се на часу, у договореном термину и нема накнадног нити поправног полагања. Студент је положио писмени део завршног испита уколико је остварио најмање 51% од укупног броја поена. Уколико коначна оцена није позитивна (односно, уколико студент оствари мање од 51% поена), у наредном испитном року студент има право да полаже само завршни испит (писмено-усмени), односно нема право поправног теста нити састава. Уколико студент не положи усмени део испита, писмени део (као и предиспитне обавезе) важи онолико испитних рокова на које студент има право полагања истог предмета, односно још највише два рока (септембарски и октобарски). Усмени део испита је, као и писмени, обавезан, све и уколико студент и без њега има довољан број поена за пролазну оцену. На усменом испиту такође је неопходно да студент оствари најмање 51%. У случају да студент није полагао или није остварио поене на предиспитним обавезама (тест и барем 1 од 2 састава), нема право полагања завршног испита.


ПЛАН РАДА


Модел теста за завршни испит


MODELO TEST


1. Elija la opción correcta: (5 PUNTOS)

A mi vecina Antonia le gustan los boleros. Pero no sabe/save cantar. Su cantante favorito es Lucho Gatica. A Antonia le gusta también/y el flamenco. Este fin de semana la/le he encontrado/encontrada en una discoteca. Pero como soy/estoy tímido me he ido a casa sin saludarla.


2. Lea el siguiente texto y conteste las preguntas: (5 PUNTOS)


En la frutería
:
– Buenos días, Antonia, ¿qué quería?
– Pues, hoy quiero hacer una tarta a mi nieto Joselillo y necesito mandarinas. Es que viene a pasar unos días con nosotros.
– ¿Cuánto le pongo?
– Póngame un kilo. O, mejor, dos.
– ¿Qué más le pongo?
– Déme un kilo de tomates, otro de patatas, y… ¿tiene manzanas? No las veo.
– Sí, mírelas. Aquí están. ¿Cuánto?
– Kilo y medio. Eso es todo. ¿Qué le debo?
– Espere un momento… Son siete con cincuenta euros.
– Aquí tiene. Tengo el importe exacto.
– Bueno, páselo bien con su nieto. A ver si lo trae por aquí.
– ¡Vale! Hasta luego.

  1. Antonia vive sola V   /   F
  2. Antonia compra un kilo de mandarinas V   /   F
  3. La dependienta ha visto al nieto de Antonia V   /   F
  4. ¿Cuánto le devuelve la dependienta a Antonia?__________________________
  5. ¿Cuántas patatas se lleva Antonia?_____________________________________


MODELO TEST (10 puntos)


1. Contesta a las siguientes preguntas.

  • Lidia va a divorciarse de Paco, ¿qué le aconsejas?
  • Quieres comprar entradas para el concierto de Madonna, ¿qué le dices a la senora que las vende?
  • Te han propuesto un viaje por el Caribe. A ti te gusta más  la montana. ¿Qué dices?
  • “Buenos días, quiero hablar con Antonio Alcalde”. ¿Cómo dirías esto de una manera más cortés?


2.  Elige la opción adecuada.


1. Cuando llegué, mi madre preparaba la comida.

  • La comida ya estaba preparada
  • La estaba preparando
  • Iba a preparar la comida.

2. ¿Te importa que abra la ventana?
  • Quiero que tú abras la ventana
  • Quiero abrir la ventana
  • Abre la ventana

3. -¿Dónde está tu madre?
  • Supongo que está en el gimnasio
  • Va a ir al gimnasio
  • Está en el gimnasio

4. Deja de criticarme, por favor.
  • No me critiques
  • No me criticas
  • Critícame, por favor

5. Dice que vayas a ayudarlo
  • Dice que lo vas a ayudar.
  • Te aconseja que lo ayudes.
  • Quiere que lo ayudes