Навигација

Опис предмета

2125032 - Савремени албански језик 2

Спецификација предмета
НазивСавремени албански језик 2
Акроним2125032
Студијски програмЈезик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик,Српска књижевност и језик са компаратистиком
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаПоложен испит из Савременог албанског језика 1Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаОвладавање језичким вештинама разумевања, говорења, писања и репродукције на албанском језику. Овладавање нивоом А1/A2.
      Исходи учења (стечена знања)Студенти ће бити у стању да разумеју и препричавају текстове који су прописани програмом, разумеју и активно учествују у дискурсима који одговарају нивоу А1/A2. Биће у стању да разумеју познате речи и фразе, главне елементе дискурса о познатим темама с којима се редовно сусрећу у свкодневном животу (на факултету, у слободно време, на послу итд.), да са много више детаља описују себе, своју породицу и непосредну околину; Моћи ће да разумеју текстове у складу са њиховим нивоом језичког знања, разумеју перскриптивне текстове (опис догађаја, осећања, жеља, амбијента); Моћи ће да се сналазе у већини ситуација које се могу појавити током путовања кроз подручје на којем се говори албанским језиком; Моћи ће да разговарају о темама које се односе на свакодневни живот (спорт, хоби, музика, омиљена храна, шта волим или не волим, путовања итд); Повезиваће једноставније реченице како би описали доживљаје и догађаје, изражавали своје ставове и планове. Биће у стању да препричају садржај прочитаног текста користећи се једноставнијим реченицама и лексичким фондом примереним новоу А1/А2. Моћи ће да напишу кратрак есеј (текст) на задату тему (која је већ обрађивана или које се обрађује).
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеТеоријска настава подразумева развијање свих језичких вештина; Време (данас, сутра, прекосутра). Каво је време? (облачно, кишовито, сунчано, температура итд). Употреба прилога за време- често, ретко, с времена на време, понекад. У канцеларији. На улици (давање инструкција и обавештења где се неко или нешто налази, где скренути лево или десно итд). Тражим стан (огласи, како дати оглас и како се јавити на оглас када тражимо или изнајмљујемо стан). У ахитектонској канцеларији. Моја породица. Професије. Тражим посао. У ресторану. У кафићу. Шта једемо и пијемо. Код лекара. Шта волим да радим у слободно време. Хоби. У хотелу. Путовање (путујемо у .....). Употреба глагола- могу ли, треба, хоћу (желим), мислим, надам се, крећем, враћам се... Желим да... (хоћу да...). Како да питамо за број телефона. У мењачници. У пошти. У продавници ципела. Употреба израза - jam gati, bëhem gati (спреман сам, припремам се).
      Садржај практичне наставеПредавањe, вежбе.
      Литература
      1. Universiteti i Tiranës Fakulteti i Historisë dhe i Filologjisë, Departamenti i Gjuhës Shqipe (2016). Shqip.Al/ Të mësojmë gjuhën shqipe (Libri i mësimeve A1). Tiranë.
      2. Mëniku, Linda, Campos, Héctor (2015). Colloquial Albanian The Complete Course for Beginners (2'nd Edition). Routledge, Taylor & Francis Group.
      3. Hamiti Ismail (2002). Tungjatjeta!, Kursi fillëstar nga gjuha shqipe, Shtëpia botuese "Sofja", Shkup.
      4. Bega H. Batjar, Bega B. Sokol (2007). Let's learn Albanian, Pegi, Tiranë.
      5. Radovicka, Lumni (2010). Të mësojmë së bashku gjuhën shqipe, Art Studio Disign, Tiranë.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      13
      Методе извођења наставеПредавања, вежбе.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит30
      Практична настава20Усмени испит20
      Пројекти
      Колоквијуми20
      Семинари