Навигација

Опис предмета

2125057 - Методика наставе албанског језика

Спецификација предмета
НазивМетодика наставе албанског језика
Акроним2125057
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаУписана четврта година студија на Катедри за албански језик, књижевност, културуОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање са радом у учионици, са радом у великим и малим групама, са начинима оцењивања говорних и писаних активности, са решавањем дисциплинских проблема, са облицима савремене и интерактивне наставе, са улогом наставника у интерактивној настави и др.
      Исходи учења (стечена знања)Студент је у стању да примени стечена знања у припремању наставних активности и у самој настави.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеТеоретски и практични аспекти наставе. Наставне стратегије и методе. Савремени наставни системи и савремене стратегије учења. Наставна средства. Техничка помагала. Планирање наставе. Евалуација часа. Предавање језика као система по нивоима (граматика, вокабулар, изговор, дискурс). Предавање рецептивних језичких вештина (слушање и читање), предавање вокабулара и изговора, језички нивои према Заједничком европском оквиру (CEFR). Употреба уџбеника у настави. Предавање продуктивних вештина (говорење и писање). Предавање граматике. Предавање дискурса. Израда плана часа. Оцењивање.
      Садржај практичне наставеВежбања, студентска излагања, радионице.
      Литература
      1. Harmer, 2007. J. How to Teach English. Edinburgh Gate : Pearson Longman
      2. Scrivener, J. 2005. Learning Teaching. Oxford: Macmillan
      3. Thornbury, S. How to Teach Vocabulary. Harlow : Pearson : Longman
      4. Николић, М. 2006. Методика наставе српског језика и књижевности, Београд: Завод за уџбенике и наставна средства
      5. Jubabi, A, Hoti, I & M. Gjokutaj. 2013. Mësimdhënia e gjuhës shqipe përmes veprimtarive krijuese dhe ndërvepruese, Për mësuesit e gjuhës shqipe dhe studentët e fakulteteve të mësuesisë. Tiranë: Shtëpia botuese Shkronjë pas Shkronje
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      2
      Методе извођења наставеИнтерактивна настава.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит
      Практична настава10Усмени испит60
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари20