1401128 - Metodička praksa
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Metodička praksa | |||
| Akronim | 1401128 | |||
| Studijski program | Srpski jezik i književnost | |||
| Modul | Nastavnički profil | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Student mora biti upisan na studijski program Srpski jezik i književnost i imati položen predmet Uvod u metodiku nastave. | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta je osposobljavanje studenata, budućih nastavnika srpskog jezika i književnosti, da uspešno izvode nastavu srpskog jezika u osnovnim i srednjim školama i da primene znanja, umenja i veštine koja su stekli na predavanjima i vežbama iz predmeta Uvod u metodiku nastave, Metodika nastave jezika i Metodika nastave književnosti. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti, budući nastavnici, na ranijim kursevima iz Metodike ovladaće teorijskim znanjima iz oblasti nastave jezika i nastave književnosti i biće osposobljeni za uspešno izvođenje nastave, što će pokazati praktičnim držanjem nastavnog časa u nekoj od beogradskih škola. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | / | |||
| Sadržaj praktične nastave | Metodičkom praksom, koju Katedra za srpski jezik i južnoslovenske jezike Filološkog fakulteta u Beogradu organizuje u osnovnim i srednjim školama, studenti se osposobljavaju za samostalno učešće u nastavi, ovladavaju znanjima i umenjima koja se tiču projektovanja, modelovanja metodičkih pristupa, pisanja i realizacije nastavne pripreme u vaspitno-obrazovnom procesu. Teorijska znanja o nastavnim principima, metodama i oblicima nastave, uz funkcionalno korišćenje nastavnih sredstava i materijala (lingvometodičkih tekstova, nastavnih listova i dr.) primenjuju se sa ciljem što uspešnije obrade nastavnih jedinica i oblasti jezika i književnosti. Pripreme za čas pišu se uz nadzor mentora, koji usmerava, ali i podstiče studenta na primenu kreativnih i funkcionalnih pristupa. Nakon završetka hospitovanja i održanog časa, student sačinjava sažet izveštaj o uzornim časovima kojima je prisustvovao, kao i analizu i evaluaciju samostalno realizovanog časa. Svaka priprema će biti analizirana i komentarisana. Kada se priprema prihvati i ukaže na eventualne slabosti, student piše konačnu verziju nastavne pripreme i sa njom dolazi na držanje časa. Držanje časa je javno i pred komisijom koju čine predmetni nastavnik u školi i predmetni nastavnik ili saradnik sa Fakulteta. Kada održi uspešan čas, student je položio ispit. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Vežbe, diskusije, usmena izlaganja, analiza domaćih zadataka, konsultacije, držanje časa. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 70 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 30 | |||
| Seminari | ||||
