2112041 - Slovačka književnost 1
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Slovačka književnost 1 | |||
| Akronim | 2112041 | |||
| Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
| Modul | modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Upisan Filološki fakultet | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje studenata sa periodima slovačke književnosti od najstarijih pisanih spomenika iz druge polovine 9. veka do prosvetiteljstva. Sticanje znanja o autorima, delima i karakteristikama književnosti u srednjem veku, humanizmu i renesansi, baroku i prisvetiteljstvu. Odgovarajuća pažnja se posvećuje društveno-političkoj situaciji u Habzburškoj monarhiji, filozofskim kontekstima, kao i poetsko-tipološkim specifičnostima književnosti ovih razdoblja u kontekstu razvoja evropske književnosti. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Student stiče sposobnost da prepozna najupečatljivije odlike starije slovačke književnosti i književnosti početka nacionalnog preporoda. Uči da samostalno koristi naučnu i stručnu literaturu iz ove oblasti i može da prepozna osnovne književno-teorijske pojmove sa kojima se upoznaje prilikom analize i interpretacije književnog teksta. Student pamti osnovne podatke o autorima i društveno-političkoj situaciji u vreme nastanka dela, razvija sposobnost prepoznavanja čitanih i interpretiranih dela i ume da stavi primere u širi evropski evropski kontekst. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Student se upoznaje sa društveno-političkom situacijom u vreme nastanka Velikomoravske kneževine, misijom Ćirila i Metodija, položajem Slovaka u ranom srednjem veku i najznačajnijim predstavnicima slovačke književnosti u periodu humanizma i renesanse i baroka. Takođe uči o periodizaciji književnosti nacionalnog preporoda i dobija pregled društvene i kulturne situacije u vreme prosvetiteljstva, koji uključuje reforme Jozefa II, osnivanje učenih društava i češko-slovačke katedre na bratislavskom liceju. Upoznaje se sa filozofskim postulatima evropskog prosvetiteljstva. Uči o prvoj kodifikaciji slovačkog književnog jezika, prvoj polemici i književnoj kritici i prvom romanu u slovačkoj književnosti. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Analiza i interpretacija najznačajnih pisanih spomenika iz staroslovenskog perioda (Proglas, Žitije Ćirilovo); srednjevekovnih legendi i hronika; duhovne i ljubavne poezije humanizma i renesanse; baroknih istorijskih narodnih pesama, refleksivne poezije i memoarske proze; prosvetiteljskog romana J. I. Bajze, poezije J. Palkoviča i B. Tablica i proze J. Fandlija. | |||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja, vežbe, diskusija, interaktivna nastava, samostalan rad. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 15 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | 15 | Usmeni ispit | 70 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||
