2114124 - Leksikologija francuskog jezika 2
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Leksikologija francuskog jezika 2 | |||
| Akronim | 2114124 | |||
| Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
| Modul | modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Francuski jezik, književnost, kultura | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Uslov za polaganje: položen ispit iz predmeta Leksikologija francuskog jezika 1. | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje studenta s osnovnom organizacijom leksičkog sistema francuskog jezika. Usvajanje metoda ispitivanja značenja reči u francuskom jeziku. Razvijanje sposobnosti razumevanja leksičkih odnosa i polisemije u francuskom jeziku. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Nakon odslušanog i savladanog predmeta student je sposoban da: – razume osnovnu organizaciju leksičkog sistema francuskog jezika; – analizira značenja reči u francuskom jeziku i prepoznaje različite leksičke odnose; – primenjuje teorijska znanja iz oblasti leksikologije u razvijanju jezičkih veština u francuskom jeziku. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Slaganje reči u francuskom jeziku. Slivanje i skraćivanje reči. Konverzija. Pojam, struktura i priroda jezičkog znaka. Leksičko značenje. Komponente leksičkog značenja. Metode ispitivanja leksičkog značenja: komponentna analiza, teorija prototipa, kognitivistički pristupi. Leksička polja. Sintagmatski i paradigmatski leksički odnosi. Polisemija. Metafora, metonimija, sinegdoha. | |||
| Sadržaj praktične nastave | ||||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | ||||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja, vežbanja, diskusije, debate. Komunikativna i interaktivna nastava kroz rad na primerima u kontekstu, kroz analizu obrađenog gradiva na autentičnim materijalima i diskusiju. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 50 | |
| Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 40 | |||
| Seminari | ||||
