21D27001 - Biblioteke i kulture u dijalogu
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Biblioteke i kulture u dijalogu | |||
| Akronim | 21D27001 | |||
| Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
| Modul | modul Jezik, modul Književnost, modul Kultura, modul Srpska književnost, modul Srpski jezik | |||
| Tip studija | doktorske akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 9.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Razvijanje saznanja da su biblioteke institucije u kojima se pouzdano, organizovano i znalački i nenametljivo neguju multikulturalnost i interkulturalnost. Upoznavanje studenata sa osnovnim postulatima ovog delovanja i njegovim društvenim i kulturološkim učinkom. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Student je usvojio saznanja o načinima, tehnikama i metodama delovanja biblioteka u kojima se neguje i multikulturalnost fondova i multikulturalnost programa i korisnika. Kao takve, biblioteke su osnovne i najdelotvornije institucije u društvu koje neformalno, a ipak sistematično, neguju multikulturalnost, interkulturalnost i toleranciju kod svojih korisnika od njihovog najranijeg do najstarijeg uzrasta. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Biblioteka - društvena uloga, zakonske pretpostavke, odnos prema drugim institucijama kulture i obrazovanja. Multikulturalnost, interkulturalnost, kroskulturalnost - definicije, osnovne karakteristike, oblici ispoljavanja. Kultura socijalne klase, etničke zajednice, jezičke pripadnosti, rodne opredeljenosti, religijske ubeđenosti, obrazovnog postignuća, starosne i geografske određenosti, ličnog talenta kontekstualizovana u biblioteci. Biblioteke kao čuvari lokalnog u globalnom i aktivni činioci društvene globalizacije. Biblioteka i demografske promene uslovljene migracijama stanovništva. Zastupljenost savremenih kulturnih formi u bibliotekama (popularna kultura, medijska kultura, kultura zvezda, digitalna i virtuelna kultura). Vidovi negovanja dijaloga kultura u bibliotekama : razvijanje bibliotečkih fondova, multilingvalnost obrade, usavršavanje klasifikacionih sistema (npr. Univerzalne decimalne klasifikacije), razvijanje izložbi, razgovora, manifestacija. | |||
| Sadržaj praktične nastave | ||||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 4 | ||||
| Metode izvođenja nastave | Interaktivno-komunikativni. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 60 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 30 | |||
