21M15016 - Figure sa margine u hispanoameričkoj književnosti i kinematografiji
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Figure sa margine u hispanoameričkoj književnosti i kinematografiji | |||
| Akronim | 21M15016 | |||
| Studijski program | Bibliotekarstvo i informatika,Jezik, književnost, kultura | |||
| Modul | modul Anglistika, modul Iberijske studije, modul Književnost i kultura, modul Komunikacija, mediji i kultura, modul Nastava stranih jezika, modul Orijentalne studije, modul Romanistika, modul Slavistika | |||
| Tip studija | master akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Studenti će se upoznati sa osnovama nekoliko teorijskih pristupa iz različitih disciplina: svetska književnost i film, postkolonijalna kritika, antiimperijalizam, (neo)indihenizam, teorije siromaštva, feminizam, kvir-studije. Kroz analizu odabranih dela studenti će sagledati poziciju figura sa margine u hispanoameričkom kulturnom kontekstu, kao i značaj umetnika sa margine i njihovog delovanja. Upoznaće se sa specifičnostima društvenog i kulturnog položaja marginalizovanih grupa i njihovim značajem za autentični prikaz heterogene hispanoameričke stvarnosti u književnosti i na filmu. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti će primenjivati stečena znanja o teorijama koje se bave figurama sa margine pri analizi odabranih tekstova i samostalno će formirati kritička mišljenja i stavove o prikazu društvenih pojava u hispanoameričkoj kinematografiji i književnosti. Studenti će biti u stanju da primere iz hispanoameričke kulture uporede sa ličnim iskustvom i stanjem u društvu i umetnosti u drugim kulturnim okvirima, kao i da argumentovano diskutuju o pozicijama margine i centra u književnosti i na filmu. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Dihotomija centar - margina u kontekstu svetske književnosti i filma, i pozicija hispanoameričke književnosti i kinematografije kao umetnosti sa margine. Razmatranje dodatno marginalizovanih figura po brojnim kriterijumima u već marginalizovanim umetnostima. Različiti teorijski i metodološki pristupi: postkolonijalna kritika, antiimperijalizam, (neo)indihenizam, teorije siromaštva, feminizam, kvir-studije. Postkolonijalna slika Hispanske Amerike i odnos sa SAD u književnosti i na filmu. Uticaj hispanoameričke nove proze na savremenu svetsku književnost i zamah hispanoameričkih kinematografija u 21. veku. Položaj Indijanaca, ljudi mešanog porekla, crnaca u hispanoameričkom društvu od osvajanja do 21. veka, i njihova slika na filmu i u književnosti. Književno i filmsko stvaralaštvo autora nehispanskog porekla unutar hispanoameričkog kulturnog okvira. Ekstremno siromaštvo u Hispanskoj Americi: beskućnici, deca sa ulice, stanovnici favela, itd. Njihova zastupljenost i predstava u književnosti i na filmu. Položaj i slika žena, posebno ukoliko se suprotstavljaju tradiciji, patrijarhatu i građanskom moralu. Uloga i značaj spisateljica, pesnikinja, režiserki u Hispanskoj Americi. Kvir zajednica, njen značaj, uticaj i prisustvo u hispanoameričkoj književnosti i na filmu. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Tumačenje reprezentativnih hispanoameričkih književnih i filmskih ostvarenja i diskusije o prikazu marginalizovanih grupacija u njima. Prezentacije o specifičnim društvenim i kulturnim pojavama u Hispanskoj Americi. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | ||||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 70 | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
| Projekti | 30 | |||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||
