Navigacija

Administrativne procedure

UPIS U NAREDNU ŠKOLSKU GODINU

Vrši se onlajn, preko studentskog servisa (eStudent)

Vidi više

  • Upis školske 2023/2024. godine obaviće se preko servisa eStudent.
  • Opcija onlajn upisa će biti otvorena od 6. 10. 2023. do 31. 10. 2023. godine, a nakon zatvaranja svih rezultata ispita, bodovanja i rangiranja studenata za upis u statusu finansiranja iz budžeta za školsku 2023/2024. godinu.
  • Onlajn upis će biti moguć za sve studente koji upisuju školsku godinu u statusu finansiranja iz budžeta i samofinansiranja na osnovnim, master i doktorskim akademskim studijama, a čije studije su još uvek u okviru dvostrukog trajanja.
  • Potrebno je da student ima raspoloživ iznos na stanju na studentskom servisu u iznosu od 100,00 dinara u korist Centar za razvoj karijere Univerziteta u Beogradu.
  • Posle obavljenog upisa studenti preko svojih studentskih servisa biraju predmete iz kojih žele da prate nastavu u školskoj 2023/2024. godini.
  • Samofinansirajući studenti su u obavezi da na osnovu predračuna, posle izbora predmeta, a po uputstvu za elektronsko plaćanje, plaćaju rate po utvrđenoj dinamici.

 

Izuzeci onlajn upisa

Vidi više

  • Studenti koji upisuju školsku godinu uz Rešenje o produžetku roka za završetak studija u trostrukom broju godina, upis će obaviti na šalterima Odseka za studentska pitanja a prema rasporedu koji mogu videti na svojim studentskim nalozima.
  • Studenti koji su upisali osnovne studije zaključno sa 2005. godinom, a po Statutu iz 2002. godine, i kojima je istekao apsolventski rok, mogu regulisati status upisivanjem školske 2023/2024. godine.
    Upis traje od 1. do 19. decembra 2023. godine.
  • Odseku za studentska pitanja student podnosi:
    • indeks;
    • jedan prijavni list ŠV-20;
    • dokaz o uplati naknade troškova obnove četvrte godine studija i troškova upisa u iznosu od 28.500,00 dinara (žiro-račun 840-1615666-26, šifra plaćanja 189; upisati i jedinstveni poziv na broj).

 

DOKUMENTACIJA KOJA SE MOŽE DOBITI ILI PREUZETI:

NA ŠALTERIMA 14 (rad sa studentima od 9 do 13 časova):

  • Potvrda o redovnom studiranju. Potrebna dokumenta za izdavanje:
    • opšti obrazac.
  • Rešenje o priznatim ispitima, mirovanju, produžetku statusa studenta.
  • Uverenje o položenim ispitima. Potrebna dokumenta za izdavanje:
    • opšti obrazac iz skriptarnice Fakulteta,
    • uplatnica (visina uplate).
  • Uverenje o toku studija. Potrebna dokumenta za izdavanje:
    • opšti obrazac iz skriptarnice Fakulteta,
    • uplatnica (visina uplate).
  • Predaje se zahtev sa uplatnicom i preuzima se Rešenje o ispisu sa Fakulteta (visina uplate).
  • Predaje se zahtev sa uplatnicom i preuzimaju se srednjoškolska dokumenata na revers (visina uplate).
  • Predaje se zahtev za izradu Uverenja o diplomiranju i Diplome, kao i duplikata Uverenja o diplomiranju i Diplome. Nakon što svi ispiti predviđeni za sticanje diplome budu položeni i evidentirani na studentskom servisu, potrebno je predati indeks, zahtev za izradu Uverenja o diplomiranju/Diplome (iz skriptarnice Fakulteta) i uplatnice popunjene bez poziva na broj (3600 dinara – troškovi izrade Uverenja o diplomiranju i/ili 7000 dinara – troškovi izrade Diplome) na šalterima 1, 2, 3 ili 4 radnim danom od 9 do 13 časova (visina uplate). Dostaviti i diplomu srednje škole. Za izdavanje duplikata potrebna je potvrda iz Službenog glasnika da je dokument oglašen kao nevažeći, kao i odgovarajući zahtev (iz skriptarnice Fakulteta).
  • Podnošenje zahteva za poništavanje ispita. Student koji nije zadovoljan prelaznom ocenom na ispitu ima pravo da podnese zahtev za ponovno polaganje ispita do kraja školske godine u kojoj je ispit položen. Neophodno je da ocena bude upisana u indeks (visina uplate).
  • Podnošenje zahteva za duplikat indeksa (visina uplate). Potrebna dokumentacija:
    • novi indeks,
    • potvrda iz Službenog glasnika da je dokument oglašen nevažećim, zahtev (iz skriptarnice Fakulteta),
    • dve iste fotografije,
    • uplatnica.
  • Potvrda o trajanju ispitnih rokova radi regulisanja smeštaja u studentskom domu (izdaje se od 1. juna tekuće školske godine).

NA ŠALTERIMA 58 (rad sa studentima od 11 do 13 časova):

  • Preuzimanje Uverenja o diplomiranju
  • Upis školske godine za nestandardne upise (po osnovu Rešenja o produžetku)

PISARNICA I ARHIV FAKULTETA

  • Preuzimanje diplome
    • Preuzima se lično uz ličnu kartu
    • Preuzimanje u ime druge osobe moguće sa ovlašćenjem overenim kod notara i uz ličnu kartu
  • Izdavanje potvrde o izjednačavanju u pravima VII/1 SSS sa masterom (visina uplate)
    • Potrebno je predati zahtev (kupuje se u skriptarnici), naznačiti koja potvrda je potrebna i priložiti uplatnicu. 
  • Izdavanje potvrde o sticanju 36 PPM ESPB (visina uplate)
    • Potrebno je predati zahtev (kupuje se u skriptarnici), naznačiti koja potvrda je potrebna i priložiti uplatnicu. 
  • Izdavanje nastavnog plana i programa (visina uplate)
    • Potrebno je predati zahtev (kupuje se u skriptarnici), naznačiti koja potvrda je potrebna i priložiti uplatnicu. 
  • Izdavanje nestandardnih potvrda (visina uplate)
    • Potrebno je predati zahtev (kupuje se u skriptarnici), naznačiti koja potvrda je potrebna i priložiti uplatnicu. 
  • Predavanje zahteva za vrednovanje vannastavnih aktivnosti (pogledajte narednu sekciju)
  • Predavanje molbe za produžetak roka za završavanje studija. Potrebna dokumenta:
    • Popunjen opšti obrazac iz skriptarnice Fakulteta

PRIZNAVANJE VANNASTAVNIH AKTIVNOSTI

Vannastavne aktivnosti studenata obuhvataju:

  • angažovanje u radu organa i tela Univerziteta i Fakulteta;
  • angažovanje u radu studentskih organizacija;
  • učešće u različitim oblicima naučno-istraživačkog i stručnog rada na Univerzitetu i Fakultetu;
  • stručnu praksu;
  • dobrovoljni rad u lokalnoj zajednici;
  • takmičenje na sportskim manifestacijama;
  • učešće na nacionalnim i međunarodnim takmičenjima;
  • učešće u organizaciji i radu letnjih škola, radionica i konferencija;
  • angažovanje u radu i aktivnosti studenata sa hendikepom.

Konkurs za vrednovanje vannastavnih aktivnosti raspisuje se prema Pravilniku o vrednovanju vannastavnih aktivnosti studenata Filološkog fakulteta.

Potrebna dokumentacija:

  • Obrazac Molbe za vrednovanje vannastavnih aktivnosti (preuzima se u skriptarnici ili sa internet stranice Fakulteta i predaje se Arhivi. Ukoliko je student ostvario više vannastavnih aktivnosti, dovoljno je da ih sve popiše na jednom obrascu Molbe; nije potrebno predavati zasebnu molbu za svaku aktivnost).
  • Kopija dokaza o ispunjenosti vannastavnih aktivnosti (u slučaju da je potvrda izdata na stranom jeziku, potrebno je da student u molbi precizno navede pojedinosti o aktivnostima – datume/broj sati, vrstu aktivnosti, ustanovu itd.).

Odluka o vrednovanju vannastavnih aktivnosti preuzima se u kancelariji Studentskog parlamenta.

 MOLBA ZA MIROVANJE

  • Predaje se Arhivi Fakulteta.
  • Potrebna dokumenta:
    1. Indeks
    2. Zahtev (opšti obrazac)
    3. Dokumentacija na osnovu koje se traži mirovanje

Vidi više

Mirovanje prava i obaveza studenta je regulisano Statutom Univerziteta i Statutom Filološkog fakulteta (član 71.): „Studentu koji je upisan u tekuću školsku godinu se, na njegov zahtev, odobrava mirovanje prava i obaveza, u slučaju:
  • teže bolesti;
  • upućivanja na studentsku stručnu praksu u trajanju od najmanje šest meseci;
  • odsluženja i dosluženja vojnog roka;
  • nege vlastitog deteta, do navršenih godinu dana života;
  • posebne nege koja traje duže od detetove prve godine života;
  • održavanja trudnoće.
  • Studentu se može odobriti mirovanje i u slučaju nemogućnosti plaćanja školarine u trajanju od jedne školske godine, i to jednom u toku studija na istom studijskom programu, zbog nedostatka materijalnih sredstava, u skladu sa merilima koje utvrdi Fakultet.
  • Studentkinji koja je u postupku biomedicinski potpomognutog oplođenja, na njen zahtev, odobrava se mirovanje prava i obaveza u skladu sa opštim aktom Fakulteta odnosno Univerziteta.
  • Za vreme mirovanja student ne može da polaže ispite ili ostvaruje predispitne obaveze i druge obaveze iz nastavnog procesa.
  • Student koji je bio sprečen da prati nastavu, izvršava predispitne obaveze i da polaže ispit zbog bolesti ili odsustva zbog stručnog usavršavanja u trajanju od najmanje tri meseca, može polagati ispit u skladu s opštim aktom Fakulteta”. 

KONKURISANJE ZA SMEŠTAJ U STUDENTSKOM DOMU

  • Studenti (izuzev brucoša) dokumenta predaju na šalteru odgovarajuće studijske grupe (šalter 1–4) (više informacija na sajtu Studentskog centra).
  • Potrebna dokumenta:
    • prosek prihoda po članu domaćinstva,
    • prijava na Konkurs za useljenje u studentski dom (skriptarnica Fakulteta).

 

KONKURISANJE ZA STIPENDIJE I KREDITE MINISTARSTVA PROSVETE

  • Dokumenta se predaju na šalteru odgovarajuće studijske grupe (šalter 1–4).
  • Potrebna dokumenta su navedena na internet stranici Ministarstva.

IZVRŠAVANJE FINANSIJSKIH OBAVEZA PREMA FAKULTETU

  • Svi upisani studenti navode poziv na broj sa svog naloga na servisu eStudent. Primer ispravno popunjene uplatnice upisanim studentima je dostupan na servisu eStudent, u okviru opcije „Školarine i Uplate”. Poziv na broj je za svakog studenta različit i pored broja indeksa sadrži kontrolne cifre koje se razlikuju od studenta do studenta.
  • Uplate studenata 
    • Da bi se uplata (školarina, troškovi prijave ispita) povezala sa nalogom studenta koji je izvršio uplatu, potrebno je da ta uplata bude vidljiva na izvodu. 
    • Izvod sa uplatama pristiže svakog radnog dana za uplate izvršene prethodnog dana. 
    • Neka uplatna mesta, kao što su menjačnice, pošte i banke u unutrašnjosti, uplate od petka, subote i nedelje knjiže u ponedeljak i one pristižu na izvodu tek u utorak. 
    • Potrebno je da studenti imaju u vidu navedenu dinamiku i blagovremeno obezbeđuju sredstva na računu.
  • Studenti za koje plaćaju pravna lica:
    • predstavnici pravnih lica se za profakturu (pre uplate) obraćaju na mejl: tanja.kafedzic@fil.bg.ac.rs;
    • novac se uplaćuje po dobijanju profakture, a kao poziv na broj potrebno je navesti broj profakture.
  • U slučaju da uplata nije povezana sa studentskim nalogom, potrebno je poslati skeniranu/slikanu uplatnicu, broj indeksa i godinu upisa na mejl adresu: maja.vujovic@fil.bg.ac.rs ili racunovodstvo@fil.bg.ac.rs svakog radnog dana do 16 časova. Na mejlove poslate van radnog vremena se odgovara narednog radnog dana. Mole se studenti da prilože uplatnicu sa navedenim svojim imenom. 

 

PROCEDURA POVRAĆAJA NOVCA:

  • Molba se predaje Arhivi Fakulteta.
  • Potrebna dokumentacija:
    • popunjen obrazac koji se kupuje se u skriptarnici Fakulteta. Na popunjenom obrascu se navodi razlog povraćaja novca i broj tekućeg računa na koji se novac vraća.
    • original uplatnice.

Povrat novca će biti izvršen nakon odobrene molbe.

SLANJE DOKUMENATA WES-u ILI DRUGOJ VISOKOŠKOLSKOJ INSTITUCIJI

  • Potrebno je poslati skeniranu dokumentaciju sa referentnim brojem (za kandidate koji imaju referentni broj) na mejl adresu: mobility@fil.bg.ac.rs.