2109043 - Ruska književnost 3
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Ruska književnost 3 | |||
| Akronim | 2109043 | |||
| Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
| Modul | modul Ruski jezik, književnost, kultura | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Ruska književnost 2 | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Ciljevi i zadaci kursa su upoznavanje studenata sa književnim procesom početka 19. veka, izučavanje stvaralaštva pisaca romantičara, određivanje mesta književnog procesa prve polovine 19. veka u opštem procesu razvoja ruske književnosti. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Student će razumevati i znati objašnjavati i analizirati dela ove epohe ruske književnosti. Ishod učenja predmeta je teorijska i praktična osposobljenost studenata da koriste i primenjuju različite pristupe, modele i metode u tumačenju dela iz oblasti ruskog romantizma. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Formiranje ruskog sentimentalizma. Poetika. Sentimentalizam u delima Karamzina. Predromantizam i pojava romantizma (Žukovski, Baćuškov). Književni pokret 1800–1825. „Beseda ljubitelja ruske reči“ i „Arzamas“. Proza početka XIX veka. Romantičarska proza. Ruski gotski roman. Realistička proza. Tematska i ideološka usmerenost. Elegija i balada kao žanrovi sentimentalističke i romantičarske poezije. Balade Žukovskog. Gribojedov, „Nevolje zbog pameti“. A. S. Puškin. Lirika: periodizacija (Južno izgnanstvo; Romantičarska kriza 1823; Mihajlovsko; 1826–1829; lirika 1830-ih). Poeme: „Ruslan i Ljudmila“, „Bronzani konjanik“, „Poltava“. Roman u stihu „Evgenije Onjegin“. Drame: „Male tragedije“, „Boris Godunov“. Pripovetke: „Kapetanova kći“, „Pikova dama“, ciklus „Belkinove priče“. Stvaralaštvo M. J. Ljermontova. Lirika. Poeme: „Demon“, „Mciri“, „Pesma o trgovcu Kalašnjikovu“. Dramsko stvaralaštvo. Proza: „Junak našeg doba“. N.V. Gogolj. Rani period. „Večeri na salašu kod Dikanjke“. „Mirgorod“. „Peterburške priče“. „Beleške jednog ludaka“, „Šinjel“ i „naturalna škola“. Dramaturgija. „Mrtve duše“ kao „nacionalna poema“. Tipski likovi glavnih junaka. Uloga lika Čičikova u razvoju sižea. „Odabrani odlomci iz prepiske sa prijateljima“. | |||
| Sadržaj praktične nastave | - | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja, vežbe, diskusije, rad u grupama, samostalan rad ( konspekt, analiza pesme ili odlomaka iz poema, analiza lirske proze). | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | 30 | |
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 30 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 35 | |||
| Seminari | ||||
