2109043 - Руска књижевност 3
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Руска књижевност 3 | |||
| Акроним | 2109043 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Руски језик, књижевност, култура | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Руска књижевност 2 | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Циљеви и задаци курса су упознавање студената са књижевним процесом почетка 19. века, изучавање стваралаштва писаца романтичара, одређивање места књижевног процеса прве половине 19. века у општем процесу развоја руске књижевности. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент ће разумевати и знати објашњавати и анализирати дела ове епохе руске књижевности. Исход учења предмeта је теоријска и практична оспособљеност студената да користе и примењују различите приступе, моделе и методе у тумачењу дела из области руског романтизма. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Формирање руског сентиментализма. Поетика. Сентиментализам у делима Карамзина. Предромантизам и појава романтизма (Жуковски, Баћушков). Књижевни покрет 1800–1825. „Беседа љубитеља руске речи“ и „Арзамас“. Проза почетка XIX века. Романтичарска проза. Руски готски роман. Реалистичка проза. Тематска и идеолошка усмереност. Елегија и балада као жанрови сентименталистичке и романтичарске поезије. Баладе Жуковског. Грибоједов, „Невоље због памети“. А. С. Пушкин. Лирика: периодизација (Јужно изгнанство; Романтичарска криза 1823; Михајловско; 1826–1829; лирика 1830-их). Поеме: „Руслан и Људмила“, „Бронзани коњаник“, „Полтава“. Роман у стиху „Евгеније Оњегин“. Драме: „Мале трагедије“, „Борис Годунов“. Приповетке: „Капетанова кћи“, „Пикова дама“, циклус „Белкинове приче“. Стваралаштво М. Ј. Љермонтова. Лирика. Поеме: „Демон“, „Мцири“, „Песма о трговцу Калашњикову“. Драмско стваралаштво. Проза: „Јунак нашег доба“. Н.В. Гогољ. Рани период. „Вечери на салашу код Дикањке“. „Миргород“. „Петербуршке приче“. „Белешке једног лудака“, „Шињел“ и „натурална школа“. Драматургија. „Мртве душе“ као „национална поема“. Типски ликови главних јунака. Улога лика Чичикова у развоју сижеа. „Одабрани одломци из преписке са пријатељима“. | |||
| Садржај практичне наставе | - | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања, вежбе, дискусије, рад у групама, самосталан рад ( конспект, анализа песме или одломака из поема, анализа лирске прозе). | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 30 | |
| Практична настава | Усмени испит | 30 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 35 | |||
| Семинари | ||||
