2112446 - Slovačka književnost 2 (druga slovenska književnost)
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Slovačka književnost 2 (druga slovenska književnost) | |||
| Akronim | 2112446 | |||
| Studijski program | Jezik, književnost, kultura,Srpska književnost i jezik sa komparatistikom | |||
| Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Odslušan predmet Slovačka književnost 1 (druga slovenska književnost) | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje studenata sa romantičarskom poezijom i prozom i pesničkim, proznim i dramskim stvaralaštvom u epohi realizma. Usvajanje znanja o društveno-političkoj i kulturnoj situaciji u 19. veku. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Student stiče znanja o književnosti u epohi romantizma i realizma, stiče veštine čitanja i interpretacije književnog teksta i identifikovanja najupečatljivijih odlika poetike pojedinačnih autora i stiče sposobnost da stavi analizirana dela u širi evropski kontekst. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Predmet se bavi okolnostima razvoja romantičarske književnosti, drugom kodifikacijom slovačkog književnog jezika i značajem i posledicama revolucije 1848/49, kao i upoznavanjem sa društveno-političkom situacijom nakon revolucije 1848/49 (Bahov apsolutizam, osnivanje i rad Matice slovačke) i sa promenama književnosti u prelaznom periodu između romantizma i realizma; okolnostima i etapama razvoja realističke književnosti (Martinski centar, hlasistički pokret), reprezentativnim delima književnosti matičnog perioda i idealističkog i kritičkog realizma i najznačajnijim autorima. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Analiza i interpretacija najznačajnijih dela slovačkog romantizma (himne, revolucionarne, intimne i rodoljubive pesme J. Kralja, J. Bota, A. Sladkoviča, S. Halupke, prozna dela J. M. Hurbana i J. Kalinčjaka) i reprezentativna dela glavnih predstavnika idealističkog i kritičkog realizma (S. H. Vajanski, P. O. Hvjezdoslav, M. Kukučin, B. S. Timrava, T. Vansova, J. G. Tajovski, J. Čajak, G. M. Petrovski, VHV). | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 1 | |||
| Metode izvođenja nastave | ||||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | 20 | Usmeni ispit | 70 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||
