Navigacija

Opis predmeta

2115058 - Kritička i otvorena pedagogija u nastavi i učenju stranih jezika

Specifikacija predmeta
Naziv Kritička i otvorena pedagogija u nastavi i učenju stranih jezika
Akronim 2115058
Studijski program Jezik, književnost, kultura,Srpska književnost i jezik sa komparatistikom
Modul modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje sa osnovnim principima kritičke i otvorene pedagogije i njene veze sa nastavom i učenjem stranih jezika. Razumevanje i kritička analiza pojma kritičke i otvorene pedagogije u kontekstu nastave i učenja stranih jezika, na globalnom, regionalnom i lokalnom nivou.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Opšte kompetencije: sposobnost analize i sinteze, sposobnost jezičkog organizovanja, adekvatna usmena i pisana komunikacija, kritički pristup u razmatranju i evaluaciji obrazovnih fenomena. Specifične kompetencije: razumevanje i kritičko tumačenje pojmova kritičke i otvorene pedagogije u kontekstu nastave stranih jezika; razumevanje uloge stranih jezika u holističkom razvoju pojedinca i u razvoju društva; osvešćivanje i razvoj različitih komponenti interkulturne kompetencije; sposobnost za proaktivan pristup nastavi i učenju stranih jezika uz osnovno razumevanje pojma transdisciplinarnosti.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Pojam i istorijat kritičke i otvorene pedagogije. Višejezičnost kao individualni i društveni fenomen. Interkulturnost, pojedinac i društvo. Akcijsko istraživanje i učenje kroz rad u zajednici.
      Sadržaj praktične nastave Analiza pojmova i procesa koji su uvedeni na časovima teorijske nastave, razvijanje kritičkog aparata studenata kroz interaktivne vežbe i analizu globalnih, regionalnih i lokalnih obrazovnih fenomena.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2
      Metode izvođenja nastave
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 20 Pismeni ispit 20
      Praktična nastava Usmeni ispit 20
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 40