21D05013 - Savremena metodička istraživanja u oblasti književnosti i srpskog jezika
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Savremena metodička istraživanja u oblasti književnosti i srpskog jezika | |||
| Akronim | 21D05013 | |||
| Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
| Modul | modul Jezik, modul Književnost, modul Kultura, modul Srpska književnost, modul Srpski jezik | |||
| Tip studija | doktorske akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 9.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa oblastima metodičkih istraživanja u savremenoj nastavi književnosti i srpskog jezika. Unapređivanje metodičke teorije i nastavne prakse u oblasti nastavne metodologije (književnonaučna i nastavna metodologija, metodički sistemi, književnost i mediji, savremene nastavne tehnologije i oblici rada). | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Tipovi istraživanja nastavne prakse. Kriza čitanja (čitalačka interesovanja, kategorije; odnos prema medijima; uloga biblioteke). Nove nastavne tehnologije. Planiranje, funkcionalno povezivanje i korelacija nastavnih sadržaja (unutar predmeta i mimo njega). Korelacija oblasti književnost - umetnost (pozorište, film, televizija, internet). Uloga igre u nastavi. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Književnonaučna i nastavna metodologija (pluralizam, adekvatnost, pouzdanost). Usklađivanje nastavne metodologije sa savremenim književnonaučnim teorijama XX veka (recepcija, teorija čitaočevog odgovora, naratologija, intertekstualnost, studije kulture...). Metodički sistemi u nastavi književnosti (integracijsko-korelacijski, interpretativno-analitički, problemsko-stvaralački, multimedijski, timski, otvoreni, komunikacijski). | |||
| Sadržaj praktične nastave | Istraživački rad predviđa proučavanje osnovne i šire literature i lektire neophodne za savladavanje programa i pisanje studijskog istraživačkog rada na jednu od tema u okviru ovog programa. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 4 | ||||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja, vežbe, diskusije, rad u grupama, samostalan rad , kreativne radionice. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 50 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 40 | |||
