21Д05013 - Савремена методичка истраживања у области књижевности и српског језика
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Савремена методичка истраживања у области књижевности и српског језика | |||
| Акроним | 21Д05013 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик | |||
| Тип студија | докторске академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање са областима методичких истраживања у савременој настави књижевности и српског језика. Унапређивање методичке теорије и наставне праксе у области наставне методологије (књижевнонаучна и наставна методологија, методички системи, књижевност и медији, савремене наставне технологије и облици рада). | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Типови истраживања наставне праксе. Криза читања (читалачка интересовања, категорије; однос према медијима; улога библиотеке). Нове наставне технологије. Планирање, функционално повезивање и корелација наставних садржаја (унутар предмета и мимо њега). Корелација области књижевност - уметност (позориште, филм, телевизија, интернет). Улога игре у настави. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Књижевнонаучна и наставна методологија (плурализам, адекватност, поузданост). Усклађивање наставне методологије са савременим књижевнонаучним теоријама XX века (рецепција, теорија читаочевог одговора, наратологија, интертекстуалност, студије културе...). Методички системи у настави књижевности (интеграцијско-корелацијски, интерпретативно-аналитички, проблемско-стваралачки, мултимедијски, тимски, отворени, комуникацијски). | |||
| Садржај практичне наставе | Истраживачки рад предвиђа проучавање основне и шире литературе и лектире неопходне за савладавање програма и писање студијског истраживачког рада на једну од тема у оквиру овог програма. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 4 | ||||
| Методе извођења наставе | Предавања, вежбе, дискусије, рад у групама, самосталан рад , креативне радионице. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 40 | |||
