Navigacija

Opis predmeta

21M15001 - Osnovi metodologije glotodidaktičkih istraživanja

Specifikacija predmeta
Naziv Osnovi metodologije glotodidaktičkih istraživanja
Akronim 21M15001
Studijski program Bibliotekarstvo i informatika,Jezik, književnost, kultura
Modul modul Anglistika, modul Germanske studije: Zapadna i Severna Evropa, modul Iberijske studije, modul Italijanski jezik, književnost i kultura, modul Književnost i kultura, modul Komunikacija, mediji i kultura, modul Nastava stranih jezika, modul Orijentalne studije, modul Romanistika, modul Slavistika
Tip studija master akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 6.0 Status predmeta obavezan
      Uslovljenost drugim predmetima Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje sa funkcijom i važnim karakteristikama istraživanja, kao i osnovnim metodama i postupcima u realizaciji naučnih i stručnih istraživanja u domenu glotodidaktike. Na ovaj način, studenti se osposobljavaju da samostalno i timski proučavaju aktuelne pojave i procese u nastavi stranih jezika. Sem toga, razvijaju kritički aparat za procenu kvaliteta dostupnih istraživanja i primenjivosti rezultata u domenu nastave stranih jezika. Aktivnosti predviđene predmetom pripremaju studente za realizaciju istraživanja za samostalni završni rad.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Opšti ishodi – Povećan nivo profesionalne kompetencije; osposobljenost studenata da naučno, stručno i kritički misle, da uočavaju, proučavaju i istražuju pojave i procese u domenu glotodidaktike. Povećan stepen akademske i digitalne kompetencije, kao i sposobnosti za rad u timu. Specifični ishodi – Studenti mogu da prepoznaju, definišu i kritički analiziraju metode dostupnih istraživačkih projekata u domenu glotodidaktike. Umeju da identifikuju različite faze u istraživanju i da na teorijski zasnovan i kreativan način dođu do metodoloških rešenja za proučavanje pojava i procesa u nastavi stranih jezika. Studenti mogu da realizuju istraživački projekat manjeg obima, uz mentorsku podršku.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Istraživanje kao naučna i stručna delatnost. Teorijsko i empirijsko istraživanje u glotodidaktici. Kvalitativni i kvantitavni pristupi istraživanju. Interdisciplinarnost i transdisciplinarnost. Istraživačke metode. Faze u istraživanju. Refleksivni praktičar. Akciono istraživanje. Akademska pismenost.
      Sadržaj praktične nastave Praktične aktivnosti koje prate tematske sadržaje programa.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2 2
      Metode izvođenja nastave
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja Pismeni ispit 40
      Praktična nastava 30 Usmeni ispit
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 30