21M26009 - Odnos verbalnog i neverbalnog u govornoj interakciji
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Odnos verbalnog i neverbalnog u govornoj interakciji | |||
| Akronim | 21M26009 | |||
| Studijski program | Bibliotekarstvo i informatika,Jezik, književnost, kultura | |||
| Modul | modul Anglistika, modul Iberijske studije, modul Jezik i lingvistika, modul Književnost i kultura, modul Komunikacija, mediji i kultura, modul Nastava stranih jezika, modul Orijentalne studije, modul Romanistika, modul Slavistika | |||
| Tip studija | master akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Studenti će se u okviru ovog predmeta upoznati sa ulogama koje mogu imati elementi neverbalne komunikacije u kontekstu verbalnog plana izraza, kao i sa višeslojnom prirodom govorne interakcije. Studenti će steći znanja koja će moći da primene u daljem bavljenju lingvistikom i komunikacijom. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Student je osposobljen da analizira na adekvatan način komunikativno relevantno neverbalno ponašanje u komunikaciji, kao i uticaj relevantnih neverbalnih elemenata komunikacije na sadržaj, formu, tok verbalnog nivoa komunikacije u direktnoj govornoj interakciji, i obratno. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Višeslojnost govorne interakcije. Određenje komunikativno relevantnog neverbalnog izraza. Paralingvistički i neverbalni elementi komunikacije. Odnos vezuelnih i auditivnih paralingvističkih elemenata komunikacije. Odnos verbalnog, prozodijskog i paralingvističkog nivoa komunikacije. Mišljenje, govor i neverbalni elementi komunikacije. Neverbalni elementi komunikacije i kultura. Transkribovanje i anotiranje govora i neverbalnih elemenata komunikacije. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Praktično osposobljavanje studenata za prikupljanje relevantne jezičke građe (korpusa), za analizu prikupljene građe, kao i za adekvatnu interpretaciju i generalizaciju rezultata dobijenih pri analizi. | |||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Interaktivne, uz aktivno učešće studenata, kako na predavanjima, tako i na vežbama. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 60 | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 40 | |||
