21М26009 - Однос вербалног и невербалног у говорној интеракцији
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Однос вербалног и невербалног у говорној интеракцији | |||
| Акроним | 21М26009 | |||
| Студијски програм | Библиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Англистика, модул Иберијске студије, модул Језик и лингвистика, модул Књижевност и култура, модул Комуникација, медији и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика | |||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Студенти ће се у оквиру овог предмета упознати са улогама које могу имати елементи невербалне комуникације у контексту вербалног плана израза, као и са вишеслојном природом говорне интеракције. Студенти ће стећи знања која ће моћи да примене у даљем бављењу лингвистиком и комуникацијом. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент је оспособљен да анализира на адекватан начин комуникативно релевантно невербално понашање у комуникацији, као и утицај релевантних невербалних елемената комуникације на садржај, форму, ток вербалног нивоа комуникације у директној говорној интеракцији, и обратно. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Вишеслојност говорне интеракције. Одређење комуникативно релевантног невербалног израза. Паралингвистички и невербални елементи комуникације. Однос везуелних и аудитивних паралингвистичких елемената комуникације. Однос вербалног, прозодијског и паралингвистичког нивоа комуникације. Мишљење, говор и невербални елементи комуникације. Невербални елементи комуникације и култура. Транскрибовање и анотирање говора и невербалних елемената комуникације. | |||
| Садржај практичне наставе | Практично оспособљавање студената за прикупљање релевантне језичке грађе (корпуса), за анализу прикупљене грађе, као и за адекватну интерпретацију и генерализацију резултата добијених при анализи. | |||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Интерактивне, уз активно учешће студената, како на предавањима, тако и на вежбама. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 60 | ||
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 40 | |||
