1405016 - Методика наставе књижевности
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Методика наставе књижевности | |||
| Акроним | 1405016 | |||
| Студијски програм | Српска књижевност и језик | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Позитивно оцењене предиспитне обавезе из предмета Увод у Методику 05. | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Обучавање студената за успешно извођење наставе у основним школама, гимназијама и средњим стручним школама, односно, подстицање студената да уз уважавање дидактичких принципа и проверене наставне методологије своја стручна знања и умења из књижевности и српског језика на функционалан начин преносе на ученике. Упознавање студената са савременим тенденцијама у настави Српског језика и књижевности. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент поуздано и на функционалан начин користи наставну методологију и методичке радње у настави књижевности, те их примењује приликом обраде књижевних текстова различитих жанрова који се изучавају у основној школи, гимназији и средњој школи. Знања из области Методике наставе књижевности студент проширује у даљем самосталном истраживачком раду. На овај начин стиче додатне научне и стручне компетенције за разумевање и поуздано тумачење књижевних жанрова, односно за њихово адекватно читање и вредновање, као и за примену стечених знања у наставној пракси. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Методика наставе књижевности обухвата проучавање програмских садржаја који се усвајају путем предавања, семинарских вежби, студентских припрема и презентација, а обухватају следеће садржаје: наставну обраду књижевних дела (појам, нивое обраде), методичке радње у проучавању књижевног дела (мотивисање ученика, читање, врсте читања, истраживачке задатке и пројекте, локализовање текста, тумачење непознатих речи и израза, план текста, интерпретацију); проблемску, истраживачку и стваралачку наставу, методички приступ књижевним жанровима (тумачење народне и ауторске лирске песме, народне епске песме, народне и ауторске приповетке, збирке песама или збирке приповедне прозе, романа, драме); методолошко повезивање и обједињавање наставе књижевности и језика; слободне активности ученика. Оспособљавање студената за рад у специфичним околностима и у вези са захтевима савремене школе (инклузија, настава на даљину, међупредметне компетенције, стандарди и исходи учења...). | |||
| Садржај практичне наставе | Практична настава: вежбе, дискусије, креативне радионице.На вежбама и при самосталном истраживачком раду (реферати, семинарски радови) студенти тумаче конкретна књижевна дела различитих жанрова, присутна у наставном контексту. Студенти методичка знања о настави књижевности и српског језика примењују у приступу наставним садржајима из књижевности и српског језика на оба школска нивоа. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања, вежбе (радионице), самостални истраживачки рад, дискусије, креативне радионице. Студенти ће методичка знања о настави књижевности примењивати приликом осмишљавања приступа наставним садржајима из књижевности на оба школска нивоа. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | 10 | Усмени испит | 60 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 20 | |||
