1426018 - Анализа дискурса
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Анализа дискурса | |||
| Акроним | 1426018 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Општа лингвистика са страним језиком | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање са основним теоријским и методолошким принципима анализе дисурса, укључујући и критичку анализу дискурса. Упознавање са структурним обележјима различитих типова дискурса и модусима њиховог конституисања. Стицање неопходних знања и умећа за примену дикурс-анализе при испитивању различитих жанрова и регистара усменог и писаног дискурса. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | По завршетку курса студенти ће бити у стању: 1. да примене стечена знања при анализи структурно једноставнијих типова дискурса; 2. да препознају лексичка, синтаксичка и семантичко-прагматичка средства употребљена при конституисању дискурса; 3. да објасне њихове дискурсне функције; 4. да идентификују и објасне различите облике лингвистичке манипулације присутне у дискурсу. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Дефиниције дискурса. Кратак преглед историјата проучавања дискурса. Однос анализе дискурса и суседних дисциплина (прагматике и лингвистике текста). Дискурс и окружење. Теоријски приступи у проучавању међуодноса дискурса и окружења. Критичка анализа дискурса. Језичке идеологије. Структура дискурса (конвенционалност структуре; конститутивне јединице усменог и писаног дискурса; дискурсне схеме. Дистрибуција информација у дискурсу; кохезија и кохеренција; дискурсни маркери. Партиципанти у дискурсу (односи, улоге, идентитети; дискурсне манифестације социјалних релација и идентитета и лингвистичка средства њиховог изражавања). Одсуство у дискурсу. Дискурсни стил и регистар; дискурсни став. Анализа конверзације. Медијски дискурс – општа обележја; дискурс штампаних медија; дискурс радија и подкаста; мултимедијални дискурс; дискурс друштвених мрежа. | |||
| Садржај практичне наставе | Микро- и макро-анализе различитих типова дисурса. Анализа лингвистичких средстава (на лексичком, синтаксичком, семантичко-прагматичком и текстуалном нивоу) и њихових функција при конституисању различитих дискурсних жанрова и регистара. Идентификовање обележја лингвистичке манипулације и објашњење њихове функције у дискурсу. | |||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | ||||
| Методе извођења наставе | ||||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 60 | ||
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 40 | |||
