2100997 - Инклузивно образовање
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Инклузивно образовање | |||
| Акроним | 2100997 | |||
| Студијски програм | Српска књижевност и језик | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Педагошка психологија | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да се студенти детаљније упознају са концептом инклузивног образовања, његовом применом у школској пракси, Индивидуалним образовним планом (ИОП) и улогом наставника у његовом креирању и спровођењу. Такође, да студенти познају и буду осетљиви на потребе и карактеристике когнитивног, емоционалног и социјалног развоја деце којој је потребна додатна подршка (деца са тешкоћама у развоју и надарена деца) и у складу са тим планирају и спроводе наставу. Посебна пажња биће усмерена на упознавање студената са карактеристикама језичке способности деце са тешкоћама у развоју и начинима на које могу да индивидуализују наставни процес тако да подрже и подстакну развој језичке способности. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент ће умети да: - препозна одређене развојне тешкоће и сметње деце којој је потребна посебна образовна подршка; - буде осетљив на тешкоће које имају у свакодневном функционисању у школи и да подстакне и подржи социјалну интеграцију; - индивидуализује приступ у раду са децом кроз планирање и спровођење наставе; - подржи развој језичке способности током наставног процеса у складу са сазнањима о специфичностима овог развоја код различитих категорија деце којима је потребна посебна подршка; - буде у стању да учествује у изради ИОПа и разуме специфичности оцењивања по ИОПу; | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Инклузија у процесу образовања: одређење појма; Различити модели инклузивног образовања (медицински и социјални); Предуслови за успешну инклузију, препреке инклузивном образовању; Компетенције наставника за учешће у инклузивном образовању; Класификација и учесталост јављања одређених развојних тешкоћа и сметњи; Когнитивне, емоцијалне и социјалне карактеристике ученика са потребом за додатном подршком; Језички развој и његове специфичности код различитих категорија деце којима је потребна додатна подршка; Могућности које дигиталне технологија пружа деци којој је потребна додатна подршка; Прављење ИОПа; оцењивање ученика по ИОПу; родитељи као сарадници у реализацији инклузивног образовања. | |||
| Садржај практичне наставе | Студенти ће, подељени у групе по троје или четворо, у току семстра уз подршку наставника осмислити и спровести мало емпиријско истраживање везано за теме које се обрађују на курсу, написати извештај о истраживању и презентовати своје резултате пред осталим студентима на крају семестра. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | ||||
| Методе извођења наставе | Интерактивна настава, дискусије у малим и великим групама. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | 10 | Усмени испит | 60 | |
| Пројекти | 10 | |||
| Колоквијуми | 10 | |||
| Семинари | ||||
