2105055 - Увод у Методику 05
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Увод у Методику 05 | |||
| Акроним | 2105055 | |||
| Студијски програм | Српска књижевност и језик | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Без посебних услова. | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Стицање теоријских знања из опште методике, наставне методологије и дидактике, а која ће студенти користити и развијати у наредним методичким циклусима (Методика наставе књижевности, Методика наставе српског језика, Методичка пракса 05), односно проверавати и усавршавати у наставној пракси. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент упознаје предмет и задатке Методике наставе српског језика и књижевности, усваја књижевнонаучну и наставну методологију, стиче и обучава се за примену знања о наставним принципима и циљевима школске наставе, упознаје се са компетенцијама наставника у школи, савладава наставне методе (опште и специјалне) и оспособљује се се за планирање и припремање часова у основној школи, гимназији и средњој стручној школи, као и за вредновање знања и умења ученика. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Увод у Методику 05 остварује се проучавањем програмских садржаја који обухватају: предмет и задатке Методике наставе, однос Методике наставе књижевности и српског језика према другим наукама, улоге наставника у настави, наставну методологију (врсте метода, методолошки плурализам и адекватност наставне методологије), наставне (дидактичке) принципе, планирање и припремање у настави (врсте планирања и припремања, наставни план и програм), наставне циљеве, организацију (структуру) и врсте часова у настави, наставна средства, облике рада, врсте наставе, вредновање (оцењивање) знања и умења ученика; вредновање уџбеничких комплета; разноврсне наставне корелације; стваралачке активности у настави и слободне школске активности. | |||
| Садржај практичне наставе | Вежбе, менторски рад. Стицање и примена знања о општим и посебним (специјалним) наставним методама, наставним принципима, наставним циљевима и методичким терминима и појмовима. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | ||||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 60 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 20 | |||
| Семинари | 10 | |||
