2108036 - Практикум из историје опште књижевности 6
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Практикум из историје опште књижевности 6 | |||
| Акроним | 2108036 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Општа књижевност и теорија књижевности | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Разумевање књижевности реализма и натурализма, у складу са програмом предмета Историја опште књижевности 6. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Стицање способности за препознавање и тумачење књижевних дела реализма и натурализма. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Линк ка страници предмета | http://www.old.fil.bg.ac.rs/wp-content/uploads/OK-Praktikum-6.pdf | |||
| Садржај теоријске наставе | Историјски преглед кретања у прози 19. века у различитим националним књижевностима (руској, француској, енглеској). Анализа поетике модерног романа, утврђивање спреге између посебних ауторских поетика и њихових уметничких остварења. | |||
| Садржај практичне наставе | Структура и мотивација Стендаловог романа Црвено и црно. Реалистичко обликовање Балзакових романа Изгубљене илузије и Чича-Горио. Поступци и теме у Флоберовом делу Госпођа Бовари. Приповедање и естетизација историјске грађе у Флоберовом Сентименталном васпитању. Хумор, гротеска, иронија, сатира и сентименталност у Дикенсовим делима Велика очекивања и Суморна кућа. Наративни поступак, композиција, перспективизација и карактеризација ликова у Текеријевом роману Вашар таштине. Психолошко профилисање ликова и социјални слој у роману Мидлмарч Џ. Елиотове. Многострукост приступа и гротескни реализам у Гогољевим Петроградским приповеткама. Структура, реалистички елементи и проблем сувишног човека у роману М. Ј. Љермонтова Јунак нашег доба. Нихилизам код Тургењева и одлике и смисао Ловчевих записа. Утицаји на Достојевског и питање смисаоног „вишегласја” његовог дела Браћа Карамазови. Гогољевски слој прозе Достојевског; психолошка и идеолошка мотивација и смисаона целина романа Браћа Карамазови. Толстојеви наративни поступци и приказивање смрти. Анализа поступака и однос према историјској грађи у Толстојевом роману Рат и мир. Одлике Золиног реализма и натурализма у Жерминалу. Општи преглед поступака и мотивације у Чеховљевој прози и анализа Даме с псетанцетом. Чеховљеве драме: структура, мотивација и смисао. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 1 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања, дискусија, самосталан рад. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 70 | |
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 20 | |||
