2108038 - Практикум из историје опште књижевности 8
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Практикум из историје опште књижевности 8 | |||
| Акроним | 2108038 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Општа књижевност и теорија књижевности | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљеност другим предметима | Похађање Практикума из опште књижевности 7. | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Укључивање студената у критичку дебату у оквиру које би се анализирала важна прозна дела модернизма. На тај начин студенти стичу основна знања о битним књижевним делима са почетка двадесетог века, контексту унутар ког су настала, њиховој рецепцији, како тада тако и касније током 20. и 21. века. Поред тога, студенти се упознају са књижевним поступцима карактеристичним за модернистичку прозу: одустајање од уобичајеног приказивања ликова, мењање традиционалне синтаксе и нарушавање наративне кохерентности уз употребу тока свести и других нових наративних стратегија. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће савладати изабране прозне и књижевноисторијске и књижевнотеоријске текстове, те бити у стању да их адекватно тумаче. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | У средишту предмета су кључна прозна дела модернизма, попут романа Џејмса Џојса (Портрет уметника у младости и Уликс) и есејистике Вирџиније Вулф (Сопствена соба и Три гвинеје). Поред бављења приповедним поступцима, тачком гледишта и границама приповедачког знања, у фокусу ће бити и тумачења која су произашла из окриља такозваних савремених спољашњих приступа попут колонијалне и постколонијалне критике, феминистичке критике итд. | |||
| Садржај практичне наставе | Читање и тумачење примарне литературе (прозних дела) и књижевноисторијских и књижевнотеоријских текстова; студентске презентације и дискусије; примена обрађених појмова у тумачењу конкретних књижевних дела. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 1 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Вежбе: презентације, дискусије, писање есеја. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 60 | |
| Практична настава | 30 | Усмени испит | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
