2125028 - Албански језик 8
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Албански језик 8 | |||
| Акроним | 2125028 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Албански језик, књижевност, култура | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Положен испит из предмета Албански језик 7 | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање са природом, структуром и основним обележјима сложених зависних реченица у албанском језику, као и о месту тих реченица у ширем корпусу албанске синтаксичке науке, даље разрађивање проблематике. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти упознају и даље развијају структуру и природу сложених зависних реченица у албанском језику, као и њихову повезаност са одређеним комуникацијским потребама, чиме стичу компетенцију да их адекватно примењују, рашчлане и анализирају. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | 1. Прилошко-одредбене реченице, класификација; 2. Месне реченице; без корелативне везе; кореалитвне реченице, вежбања; 3. Временске реченице; у односима истовремености; безвремености; вежбања; 4. Временске реченице; у односима превремености; с почетним ограничењем; са завршним ограничењем, вежбања; 5. Начинске (поредбене) реченице; са везником као; са осталим везницима, вежбања; 6. Количинске реченице; које изражавају меру деловања; количину ствари; вежбања; 7. Количинске реченице; које изражавају меру (количину, величину) особине радње или стања; вежбања; 8. Узрочне реченице; са везницима, јер, пошто, што и са везницима временског порекла; вежбања; 9. Узрочне реченице; са осталим узрочним везницима; са везницима; као што, да...; вежбања; 10. Намерне реченице; са везником: да и са нултим везником; са осталим везницима за означавање намере; вежбања; 11. Последичне реченице; некорелативне; корелативне, вежбања; 12. Условне реченице; које изражавају реалне односе; нереалне односе; вежбања; 13. Допусне реченице; са реалним односима; нереалним односима; вежбања; 14. Поредбене реченице; где се упоређују два реченична члана; вежбања; 15. Поредбене реченице; где се упоређују два зависна реченична члана, вежбања. | |||
| Садржај практичне наставе | Проучавање и анализа структуре свих зависно-сложених реченица наведених у теоријској настави, кроз вежбања и конкретне примере за сваку врсту зависно-сложених реченца. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 1 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања и вежбе: излагање научних чињеница, предочавање одговарајућих примера из стандардног језика, дискусија о теоријским питањима и о могућностима примене, практичан рад у виду анализе и синтезе. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 40 | |
| Практична настава | Усмени испит | 30 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 20 | |||
| Семинари | ||||
