2126123 - Општа лингвистика - Морфологија
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Општа лингвистика - Морфологија | |||
| Акроним | 2126123 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Општа лингвистика са страним језиком | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезни/изборни | |
| Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање са терминима и терминолошким системима опште теорије морфологије, те основним морфолошким феноменима; оспособљавање за морфолошку анализу типолошки различитих језика | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти и студенткиње ће бити способни да идентификују делове речи са значењем, односно да ураде морфолошку анализу непознатог језика, као и да разумеју основне морфолошке феномене у језицима света; овладаће главним теоријским постулатима везаним за архитектуру граматике, а пре свега за морфолошку компоненту граматике | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Предмет и циљеви морфологије. Кратак историјат морфолошких истраживања. Појам морфеме; врсте морфема; аломорфија. Основни морфолошки процеси: афиксација, слагање, редупликација, унутрашње промене, морфологија корена и образаца. Флективне вредности – именичке и глаголске категорије. Примери парадигми у језицима света. Флексија и деривација: разлика између флексије и деривације. Творбени процеси: префиксација, суфиксација, слагање, конверзија. Основни морфолошки теоријски модели. | |||
| Садржај практичне наставе | Вежбања и задаци из горе наведених наставних јединица: префиксација, суфиксација, слагање, конверзија, редупликација, унутрашње промене, морфологија корена и образаца. Морфолошка анализа. Разумевање основних циљева морфологије. Разумевање везе између морфологије са једне стране и синтаксе, фонологије, семантике и прагматике са друге стране. Примери и задаци из морфосинтаксе, морфофонологије и морфосемантике. Морфолошка продуктивност и креативност. Морфологија и когнитивни процеси. Разлика између дифолтних и продуктивних процеса. Практични рад: анализа продуктивности афикса. | |||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања и вежбе у виду интерактивне наставе, уз кориштење савремених техничких средстава | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 70 | |
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 20 | |||
| Семинари | ||||
