2126124 - Општа лингвистика - Лексичка семантика
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Општа лингвистика - Лексичка семантика | |||
| Акроним | 2126124 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Општа лингвистика са страним језиком | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљеност другим предметима | Основе лингвистичке анализа, Увод у општу лингвистику 1 | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је упознавање са релевантним теоријским и методолошким приступима испитивању лексичког значења, усвајање терминолошког апарата лексичке семантике и овладавање различитим методама анализе лексичког значења. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће бити упознати са различитим теоријским и методолошким приступима анализи лексичког значења и биће оспособљени да одаберу адекватне методе и спроведу одговарајуће анализе у односу на тип лексике који испитују. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Лексичка семантика: предмет проучавања, историјат дисциплине, јединице анализе, парадигматски и синтагматски лексички односи. Лексичка јединица и природа лексичког значења. Различити теоријско-методолошки приступи у анализи лексичког значења: структурализам, компоненцијална анализа, генеративни приступ, декомпозиција значења, неоструктурализам, семантички примитиви, рачунарска семантика, релационистички приступ, когнитивнолингвистички приступ, теорија прототипа, концептуална анализа. Парадигматски лексички односи: синонимија, однос синонимије и полисемије, хомонимија, однос полисемије и хомонимије, паронимија, антонимија, хипонимија, меронимија, негранајуће хијерархије. Синтагматски лексички односи: колокабилност и лексичко значење. | |||
| Садржај практичне наставе | Студенти утврђују и примењују знања стечена на теоријској настави кроз решавање проблемских задатака и вршећи анализе на грађи из познатих језика на часовима вежбања. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Теоријска настава изводи се у интерактивном виду монолошко-дијалошком и демонстративном методом, уз индивидуални рад на консултацијама. Практична настава подразумева самостално решавање практичних задатака на часовима вежби, уз надзор и помоћ сарадника. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 60 | |
| Практична настава | 30 | Усмени испит | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
