2127036 - Информатички практикум 4
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Информатички практикум 4 | |||
| Акроним | 2127036 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Праћење предмета је условљено бројем места на предмету и претходно одслушаним предметом Дигитални текст 2. Полагање предмета је условљено претходно положеним испитом из предмета Дигитални текст 2. | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је оспособљавање за активно коришћење формата XML за спецификацију и примену прикагођених језика за означавање структуре и значења делова документа (DTD и XML шема), формата JSON за представљање података у рачунару и њихову размену, као и текстуалног формата BibTeX за припрему електронске библиографије. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент разуме XML формат, уме да напише једноставну дефиницију типа документа, разуме XML шеме, уме да провери да ли је XML документ добро формиран и да ли је валидан, уме да припреми документ у XML формату у складу са датим DTD-јем или XML-шемом. Уме да састави регуларни израз којим описује садржај XML елемената, али и да опише произвољан образац који се може применити на софистицирано претраживање текста уопште. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Терминологија (елементи и атрибути, корени и празни елемент, једноставан и мешовити садржај елемента, карактерски и парсирани карактерски подаци, коментари, инструкције обраде). Добро формиран и валидан документ. Дефиниција типа документа (DTD). Спољашњи и унутрашњи DTD. Модели садржаја елемената (парсирани карактерски подаци, елемент дете, секвенција елемената, алтернација, понављање, мешовит садржај, празан садржај, произвољан садржај, употреба заграда). Ентитети (карактерски, општи, параметарски). Простори имена и јавни идентификатори. Спецификација, типови и подразумеване вредности атрибута. JSON текстуални формат за представљање објеката. BibTeX формат за обележавање библиографије и цитирање библиографских уноса у документима креираним LaTeX системом. Регуларни изрази. XML Schema као алтернатива за дефинисање типа документа. Рестрикције садржаја елемената употребом регуларних израза. | |||
| Садржај практичне наставе | Сви појмови и концепти уведени у теоријском делу наставе демонстрирају се практично применом програма за преглед, уређивање и валидацију докумената у форматима XML, JSON и BibTeX (XML Copy Editor, Notepad++, JabRef). | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 1 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | интерактивно-комуникативне, интерактивне (практичан рад за рачунаром) | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 45 | |
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 30 | |||
| Семинари | 20 | |||
