21Д13004 - Књижевност и памћење
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Књижевност и памћење | |||
| Акроним | 21Д13004 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик | |||
| Тип студија | докторске академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | У оквиру посматрања књижевности у контексту културног памћења студент се упознаје са питањима и проблемима књижевног канона, интертекстуалности, динамика заборављања, а уводи се у проучавање специфичних питања попут оних у области памћења жанра, идентитета или реторике трауме. Предмет проучавања се уједно контекстуализује у оквиру сродних књижевних, историјских и антрополошких феномена. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Интерпретативна и аналитичка компетенција обухвата интердисциплинарни преглед који полази од примера италијанске књижевности, али охрабрује компаративни приступ. Студент је кадар да артикулише предмет проучавања, примени одређени/одабрани аналитички модел и понуди кохерентну интерпретацију, показујући да је кадар да проблемски приступи одабраним темама и питањима и развије истраживачку компетенцију уз владање одговарајућом књижевно-историјском, теоријском и критичком појмовном апаратуром. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Наводе се и представљају могуће теме и проблемски постављају задаци полазећи од интерпретације појединих дела и анализе примера из италијанске књижевности. Предлог тема: 1. Књижевност као памћење: Уго Фосколо 2. Алесандро Манцони: Историја срамног стуба, Вереници и историјски роман 3. Скапиљатура и фантастика као хетеродоксна меморија 4. Веризам и документ 5. Питање и проблем памћења у модернизму (футуризам, Унгарети, Монтале) 6. Луиђи Пирандело и топос разговора с мртвима 7. Итало Звево, Зенова савест: психоанализа, памћење и идентитет 8. Ђордано Бруно и вештина памћења 7. Интертекстуалност и простор: Фантазија и меморија Ђамбатиста Вика на примеру Виторинијевог романа 9. Бепе Фенољо, Васко Пратолини, Итало Калвино: неореализам и искуство рата 10. Ђорђо Басани: Врт Финци Континијевих 11. Ђузепе Томази ди Лампедуза: Гепард 12. Примо Леви и памћење холокауста 13. Пјер Паоло Пазолини 14. Фулвио Томица и књижевност егзодуса 15. Леонардо Шаша и театар памћења 16. Језик емоција и памћење: Елза Моранте; Наталија Гинзбург и породично памћење као памћење историје; Ана Банти и памћење женског писма. | |||
| Садржај практичне наставе | Теме се сваке године кроз дијалог прилагођавају структури и истраживачким потребама и интересовањима појединачних кандидата. У договору са полазницима охрабрују се, наиме, различите могућности компаративног приступа, а индивидуалним менторским вођењем, кад год је то могуће, уз теоријско и методолошко усмеравање у складу са осмишљеном и договореном темом формулишу се пројектни задаци којима ће кандидати посветити у оквиру истраживачког рада на овом курсу. Општа наведена литература се допуњује у складу са специфичним потребама сваког појединачног кандидата, током рада на истраживачком задатку. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 4 | ||||
| Методе извођења наставе | ||||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | Усмени испит | 40 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 60 | |||
