21Д14002 - Металексикографија: теорија израде и вредновања речника
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Металексикографија: теорија израде и вредновања речника | |||
| Акроним | 21Д14002 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност | |||
| Тип студија | докторске академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Уписан модул Језик или Српски језик. | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање студента с металексикографским одређењем и поставкама. Стицање напредне способности уочавања и препознавања речничке структуре и лексикографских поступака у контексту функционалног приступа. Развијање способности примене металексикографских компетенција на вредновање појединих елемената структуре речника. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Након одслушаног и савладаног предмета студент је способан да: – разуме састав и структуру појединих елемената речника у контексту функционалног приступа; – уочава лексикографске поступке и препознаје степен њихова значаја за кориснике; – примењује теоријска знања из области металексикографије при анализирању, критичком сагледавању и вредновању лексикографског рада и дела. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Теоријско одређење металексикографије (однос према лексикографији, лингвистици, глотодидактици, информационим наукама, рачунарској обради језика и осталим додирним областима и дисциплинама). Функционални приступ у изради речника, металексикографској анализи, у критичком сагледавању и вредновању лексикографских поступака (теорија лексикографских функција; функцијске варијабле: профил корисника, корисникове потребе и корисничке ситуације; типологија речника и појединачни елементи структуре речника у контексту функционалног приступа). Интердисциплинарни критички приступ у анализи и вредновању лексикографског дела. | |||
| Садржај практичне наставе | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 4 | ||||
| Методе извођења наставе | Метода предавања и активне наставе кроз дискусије и дебате. Комуникативна настава кроз рад на примерима у контексту, кроз анализу обрађеног градива на аутентичним материјалима и дискусију. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 30 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 60 | |||
