21Д17006 - Контрастивна граматика германских језика
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Контрастивна граматика германских језика | |||
| Акроним | 21Д17006 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик | |||
| Тип студија | докторске академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | уписане ДАС | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Уочавање сличности и разлика у структури континенталних германских језика, али и могућност примене депенденцијалног граматичког модела у контрастирању германских језика. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент је стекао компетентан увид у заједничка обележја германске језичке породице, али и да уочи конвергентне појаве међу германским језицима. Студент скандинавских језика/енглеског језика/ холандског језика се додатно упознаје са депенденцијалним приступом у опису језичких феномена и уочава домете и границе наведеног приступа у контрастирању германских језика. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Депенденцијални модел као основа за контрастирање германских језика. Општа обележја германских језика у синхронијском пресеку (акценат иницијалне интензивности и тонеми, редукованост флексије, тенденција ка аналитичким облицима, фиксираност реда речи). Глагол и глаголски комплекс у германским језицима: лични и нелични облици: грађење и функције. Категорија темпуса у германским језицима. Категорија модуса у германским језицима. Категорија дијатезе: синтетички и аналитички облици пасива. Валентност глагола. Граматичке категорије именица: род, број, падеж, одређеност/неодређеност у германским језицима. Флексија именица: тенденција ка нивелисању падежа, профилисаност/нивелисаност категорије броја. Номинална фраза у германским језицима: атрибути у левом пољу, атрибути у десном пољу, синтаксичке функције номиналне фразе. Адјективска фраза у германским језицима: структура и синтаксичке функције. Адвербијална и прономинална фраза у германским језицима: структура и синтаксичке функције. | |||
| Садржај практичне наставе | ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 4 | ||||
| Методе извођења наставе | Интерактивна дискусија о одређеним феноменима уз самостални рад студента. Интегративни приступ одабраним феноменима у германским језицима. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 50 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
