21Д26006 - Типолошка истраживања у савременој лингвистици
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Типолошка истраживања у савременој лингвистици | |||
| Акроним | 21Д26006 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик | |||
| Тип студија | докторске академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Студент ће се упознати са различитим врстама типолошких истраживања у савременој лингвистици, као и главним проблемима и приступима тим проблемима у теорији језичке класификације | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Након завршетка курса, студенти ће бити способни да користећи методе језичке типологије анализирају језичке податке и повежу их са различитим контекстима типолошке класификације | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Теоријски модели у структурној класификација језика. Теоријски модели у генетској класификацији језика. Теоријски модели у функционалној класификацији језика.Теоријски модели у ареалној класификацији језика. Одлике природних језика: њихова сличност и различитост. Теоријски приступи језичким универзалијама. Објашњења језичких универзалија. Повезаност језичких породица: филе и макрофиле. Место језичких изолата. Природни и вештачки језици. Савремени критеријуми класификације језика. Домети типолошких истраживања. | |||
| Садржај практичне наставе | Вежбања и задаци из наставних јединица: Структурна класификација језика. Генетска класификација језика. Функционална класификација језика. Ареална класификација језика. Одлике природних језика: њихова сличност и различитост. Приступи језичким универзалијама. Објашњења језичких универзалија. Повезаност језичких породица: филе и макрофиле. Место језичких изолата. Природни и вештачки језици. Савремени критеријуми класификације језика. Домети типолошких истраживања. | |||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 4 | ||||
| Методе извођења наставе | Примена интерактивне наставе уз кориштење савремених техничких средстава | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 70 | |
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 20 | |||
| Семинари | ||||
