21М05291 - Традиција просвећености у српској књижевности
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Традиција просвећености у српској књижевности | |||
| Акроним | 21М05291 | |||
| Студијски програм | Српска књижевност | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Стицање знања о традицији просвећености у српској књижевности. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Оспособљеност студента да у делима српске књижевности XVIII, XIX и XX века препозна елементе који припадају традицији просвећености и уочи на који су се начин идеје просвећености мењале током времена, у вези са општијим друштвеним променама, као и стилским трансформацијама српске књижевности. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Студентима ће бити представљено како је после првих појава идеја просвећености у српској књижевности у делима Захарија Орфелина и Јована Рајића просвећеност у делу Доситеја Обрадовића добила свој зрео израз, да би потом код бројних писаца прве половине XIX века идеје просвећености биле преузимане и преобликоване на различите начине. Скептички, песимистички и иронијски однос Јована Стерије Поповића и Љубомира Ненадовића према идејама просвећености означио је крај доситејевске линије у српској књижевности, али се поједини елементи традиције просвећености ипак појављују и у каснијем стварању, па и током целог XX века, све до Радослава Петковића и Радована Белог Марковића. | |||
| Садржај практичне наставе | У оквиру вежбања студенти ће истраживати елементе просвећености у делима српских писаца XIX и XX века. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања наставника и самостална истраживања студенaта, дискусија о закључцима истраживања. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 30 | Писмени испит | 70 | |
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
