21М27003 - Библиотека кроз време
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Библиотека кроз време | |||
| Акроним | 21М27003 | |||
| Студијски програм | Библиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Англистика, модул Иберијске студије, модул Књижевност и култура, модул Комуникација, медији и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика | |||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | / | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Предмет има за циљ да укаже на значај историјских и компаративних сагледавања у развоју библиотека као институција образовања, информисања и културе. Подразумевајући да је најдубљи смисао постојања библиотека – напредак заједница, а поштујући и напор савремене библиотечке заједнице да постане активна снага развоја друштва, овде истичемо друштвене потребе и друштвено прокламоване вредности као суштински важан елемент коришћења библиотека. Најшире дефинисана улога библиотеке – да повезују људе и забележено знање – директно зависи од стратегијских циљева које једно друштво себи поставља у домену образовања, информисања и културног развоја својих чланова. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Мастер студенти разумеју међународни и национални развој библиотека у контексту друштвеног, економског и политичког окружења; схватају значај демократичности односа у друштву као предуслов развоја библиотека; овладавају знањима у вези са технологијом писања и публиковања који одређују моделе библиотека; изграђују свој однос према писаном културном наслеђу и културној баштини уопште. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Библиотеке старог века; манастирске, дворске и владарске библиотеке средњег века; књига и библиотеке у Византији; средњовековни европски градови и традиција писања; средњовековни универзитети, настава и дистрибуција знања; хуманизам као идеал; ученост, књига и библиотеке у доба хуманизма и ренесансе; најзначајније светске библиотеке у развојном луку од 15. до 21. века; електронске и дигиталне библиотеке; послови библиотекара кроз векове. | |||
| Садржај практичне наставе | Одбрана семинарских радова студената. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | ||||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 60 | ||
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 40 | |||
