21М38004 - Савремена украјинска женска проза
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Савремена украјинска женска проза | |||
| Акроним | 21М38004 | |||
| Студијски програм | Библиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Англистика, модул Иберијске студије, модул Књижевност и култура, модул Комуникација, медији и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика | |||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | завршене основне академске студије | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање са општим особинама и најрепрезентативнијим обрасцима женске прозе у украјинској књижевности краја ХХ – почетка ХХІ века, са филозофским, научно-методолошким и друштвено-политичким контекстом њиховог настанка. Оспособљавање за анализу текстова у којима се потенцира проблематика рода. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | На примеру прозних дела украјинских списатељица, студент ће моћи да дефинише одлике савремене женске књижевности у Украјини и стећи компетенције за истраживање текстова у оквиру родних студија. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Изазови постсовјетског украјинског културног простора крајем ХХ – почетком ХХІ века: феминизам, постмодернизам и родне студије, тенденције у књижевном „рату полова“. Концепт „женског писма“ и „женског читања“ у контексту женске супкултуре. Говор Другог. Родни стереотипи и масовна књижевност. Аналитичке стратегије у методологијама истраживања женске прозе. Аутобиографски женски наратив против традиционалног патријархалног дискурса. Писање кроз тело као „другачија оптика“ у постолонијалном постоталитарном друштву Украјине. Прозни жанрови „за списатељице“: есеј, новела, социјално-психолошки роман, криминални роман као омиљени приповедни облици. Жена у породици, жена у професији, жена у рату: спектар улога у спектру тема савремене украјинске женске прозе. Статус ауторке, јунакиње и читатељке у украјинској женској прози: трагање за родним и националним идентитетом. Генерацијски приступ каталогизацији савремене украјинске женске књижевности. Стицање угледа и популарности: списатељска каријера Оксане Забужко, Марије Матиос, Јевгеније Кононенко, Ирен Роздобуђко, Тање Маљарчук, Свитлане Пиркало, Софије Андрухович, Ирене Карпе, Љуко Дашвар, Халине Шијан, Тамаре Хориха Зерња и др. | |||
| Садржај практичне наставе | Тематске дискусије. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања, дискусије, самосталан истраживачки рад | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | 10 | Усмени испит | 50 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 30 | |||
