2112041 - Словачка књижевност 1
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Словачка књижевност 1 | |||
| Акроним | 2112041 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Уписан Филолошки факултет | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са периодима словачке књижевности од најстаријих писаних споменика из друге половине 9. века до просветитељства. Стицање знања о ауторима, делима и карактеристикама књижевности у средњем веку, хуманизму и ренесанси, бароку и присветитељству. Одговарајућа пажња се посвећује друштвено-политичкој ситуацији у Хабзбуршкој монархији, филозофским контекстима, као и поетско-типолошким специфичностима књижевности ових раздобља у контексту развоја европске књижевности. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент стиче способност да препозна најупечатљивије одлике старије словачке књижевности и књижевности почетка националног препорода. Учи да самостално користи научну и стручну литературу из ове области и може да препозна основне књижевно-теоријске појмове са којима се упознаје приликом анализе и интерпретације књижевног текста. Студент памти основне податке о ауторима и друштвено-политичкој ситуацији у време настанка дела, развија способност препознавања читаних и интерпретираних дела и уме да стави примере у шири европски европски контекст. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Студент се упознаје са друштвено-политичком ситуацијом у време настанка Великоморавске кнежевине, мисијом Ћирила и Методија, положајем Словака у раном средњем веку и најзначајнијим представницима словачке књижевности у периоду хуманизма и ренесансе и барока. Такође учи о периодизацији књижевности националног препорода и добија преглед друштвене и културне ситуације у време просветитељства, који укључује реформе Јозефа II, оснивање учених друштава и чешко-словачке катедре на братиславском лицеју. Упознаје се са филозофским постулатима европског просветитељства. Учи о првој кодификацији словачког књижевног језика, првој полемици и књижевној критици и првом роману у словачкој књижевности. | |||
| Садржај практичне наставе | Анализа и интерпретација најзначајних писаних споменика из старословенског периода (Проглас, Житије Ћирилово); средњевековних легенди и хроника; духовне и љубавне поезије хуманизма и ренесансе; барокних историјских народних песама, рефлексивне поезије и мемоарске прозе; просветитељског романа Ј. И. Бајзе, поезије Ј. Палковича и Б. Таблица и прозе Ј. Фандлија. | |||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања, вежбе, дискусија, интерактивна настава, самосталан рад. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 15 | Писмени испит | ||
| Практична настава | 15 | Усмени испит | 70 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
