Навигација

Опис предмета

21Д15004 - Вишејезичност и усвајање језика

Спецификација предмета
НазивВишејезичност и усвајање језика
Акроним21Д15004
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик
Тип студијадокторске академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ9.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаЦиљ предмета је да се студенти упознају са доминантним истраживачким тенденцијама и налазима у области индивидуалне вишејезичности. Критичком анализом и евалуацијом реализовних истраживања у домену психолингвистике и теорије усвајања другог језика, студенти ће боље разумети индивидуалне и друштвене факторе који утичу на вишејезичност, радиће на развоју своје научне и академске компетенције и даље се оспособљавати за самостално истраживање.
      Исходи учења (стечена знања)Општи исходи - Повећан ниво професионалне компетенције; оспособљеност студената да научно, стручно и критички мисле и да се самостално укључују у научне активности. Специфични исходи - Студенти препознају, тумаче и критички анализирају кључне теме у вези са вишејезичношћу у домену аквизиционе и психолингвистике, процењују квалитет доступних истраживања и идентификују феномене и процесе које је потребно даље испитати. Предлажу креативна и релевантна истраживачка питања на тему вишејезичности и креирају план истраживачког пројекта уз евентуалну подршку наставника.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеУсвајање првог језика. Вишејезичност, билингвалност, плурилингвалност. Симултана и секвенцијална билингвалност. Билингвално усвајање првог језика. Наследни језик. Усвајање/учење другог и страног језика. Заборављање језика. Мултикомпетенција. Плурилингвална компетенција.
      Садржај практичне наставеДискусије и дебате у вези с предвиђеним тематским целинама. Анализа доступних истраживања. Припрема индивидуалног пројекта.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      4
      Методе извођења наставе
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања20Писмени испит60
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари20