Навигација

Опис предмета

21М09017 - Увод у билингвизам

Спецификација предмета
НазивУвод у билингвизам
Акроним21М09017
Студијски програмБиблиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура
Модулмодул Англистика, модул Иберијске студије, модул Књижевност и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
      Условљеност другим предметимаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаЦиљ предмета је стицање основног разумевања концепта билингвизма, као и теоријских и практичних аспеката двојезичности. Студенти ће се упознати са различитим дефиницијама билингвизма, облицима и типовима двојезичности, двојезичним образовањем, стратегијама у формирању билингвизма и великим бројем студија случаја.
      Исходи учења (стечена знања)Исход предмета је развијање способности студената да анализирају и разумеју феномен билингвизма из различитих перспектива. Студенти ће бити у стању да препознају и објасне различите облике и типове билингвизма, као и да примене стечено знање у анализи стварних језичких ситуација у образовању, двојезичним срединама, мигрантским и двојезичним породицама. Осим тога, студенти ће моћи да примене стечено знање у анализи појединаца и њиховог језичког развоја.
      Садржај предмета
      Линк ка страници предметаhttps://moodle.fil.bg.ac.rs/course/view.php?id=13182
      Линк ка предавањимаMoodle: Увод у билингвизам
      Садржај теоријске наставеДефиниција билингвизма; класификација билингвизма; мањински језик; наследни језик; матерњи језик; повезаност језика код билингвала; предности и недостаци билингвизма; стратегије у формирању билингвизма; билингвално образовање.
      Садржај практичне наставеДискусија. Анализа студија случаја. Прикупљање и анализа података кроз групни и самосталан рад.
      Литература
      1. Bugarski, Ranko (2003). Jezici. Beograd: Čigoja štampa.
      2. Garcia, Ofelia (2009). Bilingual Education in the 21st Century: A Global Perspective. Wiley-Blackwell
      3. King, K.A., and Mackey, A. (2007). The bilingual edge: why, when and how to teach your child a second language. Harper Collins.
      4. Skutnab-Kangas, Tove (1991). Bilingvizam. Zavod za udžbenike i nastavna sredstva: Beograd.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      22
      Методе извођења наставеПредавања; дискусије; дебате; индивидуални и групни рад.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавањаПисмени испит50
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари50