21М19015 - Рецепција дела британских романописаца у Србији у 20. и 21. веку
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Рецепција дела британских романописаца у Србији у 20. и 21. веку | |||
| Акроним | 21М19015 | |||
| Студијски програм | Библиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљеност другим предметима | положени испити из предмета Енглеска књижевност 5 и Енглеска књижевност 6 са OАС | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са пријемом на који су дела британских романописаца наилазила у Србији у 20. и 21. веку, и то како са преводном тако и са критичком рецепцијом тих писаца. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студентима ће бити изложени резултати досадашњих истраживања у области рецепције дела британских писаца у Србији у двадесетом и почетком овог века, тако да ће на крају курса стећи свеобухватну, употпуњену и заокружену слику о пријему британске књижевности у Србији током тог периода. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | После прегледа основних теорија рецепције, као једне од најважнијих области у компаративном изучавању додира између култура и књижевности два народа, студентима ће бити представљена најважнија дела из области изучавања рецепције британских писаца у Србији у 20. и 21. веку, са нагласком на жанру романа јер је то у модерно доба најутицајнији облик књижевног стваралаштва који има најширу читалачку публику, почевши од изванредних студија Симхе Кабиљо-Шутић о српско-енглеским књижевним и културним везама, па затим хронолошким редоследом, преко појединачних радова који су се бавили засебним периодима у нашој рецепцији британске књижевности (викторијански роман, међуратни роман, енглеска књижевност прве половине двадесетог века, послератни роман). | |||
| Садржај практичне наставе | Дискусије, рад у групама, пројекти и самосталан рад студената са циљем израде семинарских радова о рецепцији појединих писаца, дела или периода. | |||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања, дискусије, рад у групама, пројекти и самосталан рад студената. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 70 | ||
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 30 | |||
| Семинари | ||||
