2112446 - Словачка књижевност 2 (друга словенска књижевност)
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Словачка књижевност 2 (друга словенска књижевност) | |||
| Акроним | 2112446 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик са компаратистиком | |||
| Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Одслушан предмет Словачка књижевност 1 (друга словенска књижевност) | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са романтичарском поезијом и прозом и песничким, прозним и драмским стваралаштвом у епохи реализма. Усвајање знања о друштвено-политичкој и културној ситуацији у 19. веку. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент стиче знања о књижевности у епохи романтизма и реализма, стиче вештине читања и интерпретације књижевног текста и идентификовања најупечатљивијих одлика поетике појединачних аутора и стиче способност да стави анализирана дела у шири европски контекст. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Предмет се бави околностима развоја романтичарске књижевности, другом кодификацијом словачког књижевног језика и значајем и последицама револуције 1848/49, као и упознавањем са друштвено-политичком ситуацијом након револуције 1848/49 (Бахов апсолутизам, оснивање и рад Матице словачке) и са променама књижевности у прелазном периоду између романтизма и реализма; околностима и етапама развоја реалистичке књижевности (Мартински центар, хласистички покрет), репрезентативним делима књижевности матичног периода и идеалистичког и критичког реализма и најзначајнијим ауторима. | |||
| Садржај практичне наставе | Анализа и интерпретација најзначајнијих дела словачког романтизма (химне, револуционарне, интимне и родољубиве песме Ј. Краља, Ј. Бота, А. Сладковича, С. Халупке, прозна дела Ј. М. Хурбана и Ј. Калинчјака) и репрезентативна дела главних представника идеалистичког и критичког реализма (С. Х. Вајански, П. О. Хвјездослав, М. Кукучин, Б. С. Тимрава, Т. Вансова, Ј. Г. Тајовски, Ј. Чајак, Г. М. Петровски, ВХВ). | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | ||||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | 20 | Усмени испит | 70 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
