21М14005 - Специјални курс из граматике француског језика
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Специјални курс из граматике француског језика | |||
| Акроним | 21М14005 | |||
| Студијски програм | Библиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Англистика, модул Иберијске студије, модул Језик и лингвистика, модул Књижевност и култура, модул Комуникација, медији и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика | |||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљеност другим предметима | Завршене четворогодишње студије | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Овладавање основним принципима нелексичке (граматичке) семантике и њиховом применом у француском језику | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Након одслушаног предмета студент је: - стекао основна знања из теоријске семантике. - продубио знања француске граматике у домену семантичке анализе; - оспособљен за самосталну лингвистичку анализу и елементарну формалну репрезентацију значења реченице. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Семантичке интуиције и логичке, семантичке и прагматичке инференце (јаке импликације и импликатуре). Улога пресупозиција у семантичкој интерпертацији (фактивни глаголи у француском, значење одређеног члана, аспектуални глаголи у француском). Интерпретација номиналних синтагми у француском и њихова типологија. Квантификација, неодређеност и одређеност. Глаголска семантика: време, аспекат и модалност. | |||
| Садржај практичне наставе | Анализа различитих типова семантичких и прагматичких инференција на примерима из француског језика: јаких импликација, пресупозиција и импликатура. Увежбавање елементарних видова формалне репрезентације значења путем језика логике предиката. Примена у анализи номиналне детерминације у француском у поређењу са српским. | |||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавање, вежбе, дискусија. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 60 | |
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 30 | |||
